يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 31116
رئیس فناوری اطلاعات حوزه‌ خواهران:

زیرساخت حضور طلاب در فضای مجازی فراهم نیست

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حضور گسترده طلاب علوم دینی در فضای مجازی نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که فراهم نیست.
زیرساخت حضور طلاب در فضای مجازی فراهم نیست
به گزارش قم نیوز، علی طائی‌زاده با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت‌های حضور طلاب در فضای مجازی اظهار داشت: در حوزه‌های علمیه باید اساتید آشنا به علم و تکنولوژی حضور داشته باشند و سایت کامپیوتری و تجهیزات مناسبی برای طلاب فراهم شود.

وی معتقد است که در دروس حوزه باید علوم مربوط به فناوری و تکنولوژی روز تدریس شود تا طلاب علوم دینی با این علوم آشنا شوند.

وی اشتیاق طلاب به فعالیت در فضای مجازی را مناسب توصیف کرد و افزود: در شبکه‌ای مثل کوثربلاگ یا کوثرنت با حمایت‌های حداقلی که از طلاب خواهر داشتیم، شاهد تجمع بیش از ۵ هزار طلبه در این فضا هستیم. این حضور نشان می‌دهد طلبه‌ها حاضر هستند با مشارکت یکدیگر در فضای مجازی کار کنند، چون این فضا را منبر تبلیغی برای خود می‌دانند.

طائی‌زاده خاطر نشان کرد: البته این اشتیاق در میان طلاب خواهر دوچندان است، چون امکان استفاده از منبر فیزیکی برای آنها کمتر است و برجسته‌بودن فعالیت آنها در فضای مجازی موضوعیت دارد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران مشکلات زیرساختی و آموزشی را از موانع عدم حضور پررنگ طلاب در فضای مجازی دانست و افزود: طلبه‌ها در نقاط محروم با کمبود پهنای باند مواجه هستند و هزینه‌های اینترنت آنها زیاد است.

به گفته وی سیاستی در حوزه‌های علمیه وجود ندارد که برای حضور اساتید و طلاب در فضای مجازی کار در خور شان انجام شود.

وی با ذکر نمونه‌هایی از موفقیت طلاب خواهر در فضای مجازی اظهار داشت: یکی از طلبه‌های خواهر در یکی از مناسبت‌های تبلیغی توانسته بود ۱۲ هزار بیننده در وبلاگ خود داشته باشد و وقتی این مطلب را برای آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه مطرح کردم ایشان تعجب کرد.

طائی‌زاده افزود: اینکه یک طلبه بتواند در منزل خود از طریق پیام‌های تبلیغی ۱۲ هزار نفر را جذب کند نشان می‌دهد قدم‌های اولیه برای حضور طلاب در فضای مجازی برداشته شده و نیاز به تزریق زیرساخت و حمایت و برنامه بلندمدت داریم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb08bf.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما