دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : 32600
رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم:

هیئت پزشکی ورزشی از تخلف باشگاه‌های ورزشی قم چشم‌پوشی نمی‌کند

قم نيوز : قم نگار: رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم با بیان اینکه بخش‌های تابعه قم از خدمات پزشکی ورزشی بهره‌مند می‌شوند گفت: هیئت پزشکی ورزشی از تخلف باشگاه‌های ورزشی قم چشم پوشی نمی‌کند.
هیئت پزشکی ورزشی از تخلف باشگاه‌های ورزشی قم چشم‌پوشی نمی‌کند
به گزارش قم نگار، محمد گلفشان اظهار داشت: مسئولیت تامین سلامت ورزشکاران در میادین ورزشی اعم از تمرینات و مسابقات بر عهده هیئت پزشکی ورزشی است و همه باشگاه‌های ورزشی قم باید ورزشکاران خود را تحت پوشش بیمه ورزشی قرار دهند.

وی افزود: هیئت پزشکی ورزشی از تخلف باشگاه‌های ورزشی قم چشم پوشی نمی‌کند و در صورت مشاهده باشگاه‌هایی که ورزشکاران آن باشگاه‌ها فاقد کارت بیمه ورزشی معتبر باشند با متخلفان برخورد می‌شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم گفت: در فصل تابستان با توجه به حضور پررنگ‌تر ورزشکاران و اوقات فراغت، تعداد بیمه شدگان رشته‌های مختلف ورزشی افزایش پیدا کرده است اما روند بیمه کردن ورزشکاران تا پایان سال ادامه دارد.

گلفشان بیان کرد: تیم‌های بازرسی هیئت پزشکی ورزشی به صورت منسجم در چند نوبت از اماکن ورزشی سطح شهر قم بازرسی می‌کند و گزارش لازم در مورد استفاده ورزشکاران از بیمه ورزشی در باشگاه‌ها را به هیئت پزشکی ورزشی ارائه می‌دهد و هیئت پزشکی ورزشی نیز این گزارش را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: استفاده هر چه بیشتر بخش‌های تابعه و شهرهای استان قم از خدمات پزشکی ورزشی در دستور کار این هیئت قرار گرفته است و هیئت پزشکی ورزشی موظف است کلیه اماکن ورزشی بخش‌های توابع را به تجهیزات و خدمات هیئت پزشکی ورزشی مجهز کند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی قم تصریح کرد: برای این منظور قصد داریم نسبت به آموزش تعدادی از پزشکیاران در بخش‌های مختلف استان اقدام کنیم و با تربیت حداقل ۲۰ پزشکیار در این بخش‌ها و ارائه خدمات در بخش پوشش پزشکی مسابقات و تجهیز کیفهای پزشکیاری اقدامات لازم انجام گیرد و از این پس پزشکیاران تربیت یافته مسئولیت پوشش پزشکی مسابقات‌‌ همان بخش را عهده‌دار شوند.

گلفشان خاطرنشان کرد: بیمه‌های ورزشی در حال حاضر از ابتدا تا پایان هر سال شمسی اعتبار دارد اما طرح ۳۶۵ روزه کردن بیمه ورزشی، طرحی است که فدراسیون پزشکی ورزشی روی آن نظر دارد و در حال انجام برنامه کار‌شناسی روی این طرح است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcawine.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما