سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 32755
سرپرست شناسایی و پذیرش موسسه دارالاکرام خبر داد

شناسایی و حمایت از تحصیل کودکان خیابانی در قم

قم نيوز : قم نگار: سرپرست شناسایی و پذیرش موسسه دارالاکرام گفت: ۱۷ کودک خیابانی در اطراف مقابر متبرک مورد شناسایی قرار گرفتند و از تحصیل آنان حمایت می‌شود.
شناسایی و حمایت از تحصیل کودکان خیابانی در قم
به گزارش قم نگار، فاطمه احمدی با اشاره به حمایت موسسه دارالاکرام از کودکان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: این موسسه فرهنگی با هدف حفظ کرامت ذاتی و جلوگیری از خدشه‌دار شدن عزت نفس انسان‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند.

وی از اعطای بورسیه تحصیلی و تامین هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان از دوره ابتدایی تا دوره‌های عالی خبر داد و بیان کرد: این بورسیه بر اساس جدول امتیازات تنظیم شده هر مقطع تحصیلی به دانش‌آموزان تعلق می‌گیرد.

سرپرست شناسایی و پذیرش موسسه دارالاکرام در قم همچنین از برگزاری کلاس‌های کمک درسی٬ ورزشی٬ هنری٬ مشاوره خانواده و اردوهای فرهنگی ـ تفریحی برای دانش آموزان مورد حمایت در این موسسه فرهنگی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی آموزشی، نظارت‌درسی، تامین مشاوره‌های روانشناسی و اجرای برنامه‌های خاص با بهره‌گیری از کانون فرهیختگان و کارشناسان همیار از جمله اقداماتی است که برای تامین آتیه کودکان از سوی این موسسه فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این موسسه نسبت به شناسایی استعدادهای برتر در زمینه‌های علمی، ورزشی، هنری و برنامه‌ریزی برای رشد و پرورش کودکان نیازمند اقدام می‌کند.

احمدی از شناسایی کودکان کار و حمایت از آنان برای تحصیل خبر داد و گفت: ۱۷ کودک کار در اطراف مقابر متبرک امام‌زاده‌ها و اطراف حرم مطهر شناسایی شدند که شرایط خاص برای تحصیل آنان فراهم شد.

وی از زیرپوشش قرار گرفتن ۱۳۰ کودک و نوجوان در مقاطع گوناگون تحصیلی خبر داد و تصریح کرد: این کودکان و نوجوانان با شرایط خاص مورد حمایت این موسسه قرار گرفتند و مشغول تحصیل هستند.

سرپرست شناسایی و پذیرش موسسه دارالاکرام در قم ادامه داد: کارشناسان این موسسه به منزل کودکانی که مورد شناسایی قرار گرفتند مراجعه کرده و در صورتی که حائز شرایط باشند این کودکان زیر پوشش حمایت تحصیلی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه موسسه فرهنگی دارالاکرام نسبت به رایزنی برای حمایت از تحصیل کودکان اقدام می‌کند،‌ تصریح کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند از یک یا چند دانش‌آموز زیر پوشش این موسسه حمایت‌های لازم را داشته باشند.

احمدی در ارتباط با نوع پرداخت حقوق به عوامل و کارکنان این مرکز خیریه گفت: بانیان و خیران نه تنها تامین هزینه تحصیل کودکان را برعهده دارند بلکه در تامین هزینه‌های موسسه نیز مشارکت می‌کنند زیرا این موسسه هیچ‌گونه درآمدزایی نداشته و هزینه‌های آن توسط مردم پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شمار فراوانی از کودکان زیر پوشش این موسسه را دانش‌آموزانی تیزهوش و موفق تشکیل می‌دهند تصریح کرد: برخی از این دانش آموزان در کنکور سال گذشته حائز رتبه‌های برتر شدند.

سرپرست شناسایی و پذیرش موسسه دارالاکرام در قم با تبیین اهداف این موسسه فرهنگی گفت: هدف این موسسه تنها حمایت از تحصیل کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست نیست بلکه هدایت کودکان در معرض خطر است که آنان را به یک زندگی آرام همراه با تحصیل و شغل مناسب هدایت کند.

وی اضافه کرد: اکنون در حال حاضر با کمک حامیان و خیران لوازم‌التحریر برای مقاطع تحصیلی گوناگون تهیه شده است که به ایشان اهدا می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbszbf.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما