کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم:

«تعبیر خواب» و «هیس... بگو سیب...کلیک» راهی جشنواره فجر شدند

خبرگزاری فارس , 1 مهر 1394 ساعت 10:57

قم نگار: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم گفت: نمایش‌های «تعبیر خواب» و «هیس... بگو سیب» با کسب رتبه برتر جشنواره تئاتر استان قم، به جشنواره فجر راه یافتند.


به گزارش قم نگار، اصغر نوبخت از راهیابی دو نمایش از قم به جشنواره بین‌المللی فجر خبر داد و بیان کرد: محسن قصابیان،‌ سیاوش طهمورث و افشین خورشیدی داوران هفدهمین جشنواره تئاتر استان قم بودند که با نظارت بر ۶ نمایش راه یافته به بخش مسابقه دو نمایش «تعبیر خواب» و «هیس... بگو سیب...کلیک» را برای حضور در جشنواره بین‌المللی فجر شایسته دانستند.

وی با بیان اینکه نمایش‌ها از ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار گرفتند، تصریح کرد: در بخش طراحی پوستر و بروشور هیئت داوران ضمن سپاس از همه طراحان و گرافیست‌ها به دلیل مفهومی بودن و رعایت اصولی گرافیکی‌، جایزه این بخش که شامل سفر مشهد مقدس و لوح تقدیر جشنواره می‌شد را به هادی معزی برای نمایش «خداحافظ» تقدیم کردند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم برگزیدگان بخش موسیقی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: هیئت داوران از میان موسیقی‌های ارائه شده در آثار حاضر در جشنواره جایزه نخست این بخش که شامل سفر سیاحتی به جزیره کیش و لوح تقدیر می‌شد را به وحید خرمی برای موسیقی نمایش «هیس.. بگو سیب...» کلیک اهدا کردند.

وی ادامه داد: هیئت داوران، جایزه رتبه دوم موسیقی را که شامل سفر به مشهد مقدس و لوح تقدیر جشنواره می‌شد را به محسن رستمی برای نمایش «کسوف» تقدیم کردند.

نوبخت، به نظر داوران در ارتباط با طراحی لباس نمایش‌های اجرا شده اشاره و تصریح کرد: هیئت داوران رتبه نخست این بخش که شامل لوح تقدیر و سفر مشهد مقدس بود را به فاضل حائری برای نمایش «هیس.. بگو سیب...کلیک...» اهدا کردند.

وی افزود: هیئت داوران، رتبه دوم این بخش را که شامل لوح تقدیر و سفر مشهد مقدس می‌شد را به محمدرضا شاهمردی برای نمایش «بگو حرام» و صمد آذرخش برای نمایش «تعبیر خواب» اهدا کردند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم در ادامه به برگزیدگان بخش طراحی صحنه اشاره کرد و گفت: جایزه نخست این بخش که شامل سفر به جزیره کیش و دیپلم افتخار و تندیس جشنواره می‌شد به علی فرحناک برای نمایش‌ «هیس... بگو سیب... کلیک» تقدیم شد.

وی تصریح کرد: هیئت داوران، جایزه دوم این بخش که شامل سفر مشهد و لوح تقدیر می‌شد را به احمد شریفی‌فرد و حسین رستار برای طراحی صحنه نمایش «بگو حرام» و صمد آذرخش برای نمایش «تعبیر خواب» اهدا کردند.

نوبخت ادامه داد: هیئت داوران در این بخش از بین متون ارائه شده در جشنواره،‌ جایزه سوم متن که شامل سفر به مشهد مقدس و لوح تقدیر می‌شد را به محمدرضا شاهمردی برای نمایش «بگو حرام»تقدیم کردند.

وی اضافه کرد: با نظر هیئت داوران،‌جایزه دوم این بخش که شامل سفر به جزیره کیش و لوح تقدیر جشنواره بود به صمد آذرخش برای نمایش «تعبیر خواب» تقدیم شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم گفت: هیئت داوران، جایزه نخست بخش نویسندگی که شامل سفر مکه مکرمه، دیپلم افتخار و تندیس بود را به ناتاشا محرم‌زاده برای نمایش «هیس... بگو سیب... کلیک» اهدا کردند.

نوبخت برگزیدگان بخش بازیگری مرد را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هیئت داوران از میان بازیگران مرد که در جشنواره حضور یافته بودند،‌ جایزه سوم بازیگری مرد که شامل سفر مشهد و لوح تقدیر جشنواره بود را به صورت مشترک به «سید محمد حسینی» برای بازی در نمایش «هیس... بگو سیب... کلیک»‌ و مرتضی عقیقی برای بازی در نمایش بگو حرام تقدیم کردند.

وی تصریح کرد: هادی شمس برای بازی در «نمایش کسوف» از سوی هیئت داوران شایسته جایزه دوم بخش بازیگری مرد قرار گرفت و جایزه سفر به جزیره کیش و لوح تقدیر این جشنواره به وی تقدیم شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم ادامه داد: هیئت داوران جایزه نخست بازی مرد در جشنواره تئاتر استان قم را شایسته محمد یوسفی برای بازی در نمایش «تعبیر خواب» دانست و جایزه سفر مکه مکرمه، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را به وی اهدا کرد.

وی همچنین برگزیدگان بخش بازیگری زن را مورد اشاره قرار داد و گفت: جایزه سوم بازیگری زن که شامل سفر مشهد مقدس و لوح تقدیر بود به مهناز رودساز برای بازی در نمایش بگو حرام اهدا شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم افزود: جایزه دوم بازیگری زن را که شامل سفر جزیره کیش و لوح تقدیر است به زهرا فشکی برای بازی در نمایش «هیس... بگو سیب...کلیک»‌ تعلق گرفت.

وی در ادامه به برگزیدگان بخش کارگردانی اشاره و تصریح کرد: هیئت داوران جشنواره از میان آثار ارائه شده در جشنواره جایزه سوم کارگردانی که شامل سفر مشهد مقدس و لوح تقدیر بود را به رضا شاهمردی برای کارگردانی نمایش «بگو حرام» اهدا کرد.

نوبخت جایزه دوم کارگردانی را سفر به جزیره کیش و لوح تقدیر عنوان کرد و گفت: هیئت داوران این جوایز را به فاضل حائری یزدی برای کارگردانی نمایش «هیس... بگو سیب... کلیک» اهدا کردند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم خاطرنشان کرد: هیئت داوران جایزه کارگردانی نخست جشنواره که شامل سفر به مکه مکرمه و دیپلم افتخار بود را به صمد آذرخش برای کارگردانی نمایش تعبیر خواب تقدیم کرد.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 32785

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/32785/تعبیر-خواب-هیس-بگو-سیب-کلیک-راهی-جشنواره-فجر-شدند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir