دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 32874
دولت سعودی از حضور شیعیان و مسلمانان در سرزمین حج نگران است

حاجی‌صادقی: ناتوانی آل‌سعود در اداره حج با وقوع فاجعه خونین مِنا اثبات شد‌

قم نيوز : قم نگار: جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه دولت سعودی از حضور شیعیان و مسلمانان در سرزمین حج نگران است، گفت: آل‌سعود ناتوانی‌اش در اداره حج را اثبات کرد و قصد دارد تا انگیزه مسلمانان برای حج کمتر شود.
حاجی‌صادقی: ناتوانی آل‌سعود در اداره حج با وقوع فاجعه خونین مِنا اثبات شد‌
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی با اشاره به جان‌باختن حاجیان در حادثه منا و بی‌تدبیری آل‌سعود در این فاجعه خونین، اظهار داشت: آنچه در عربستان اتفاق افتاد، نشان از بی‌تدبیری دولت سعودی است؛ اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم به این موضوع می‌رسیم که دولت سعودی ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیست.

حاجی‌صادقی بیان کرد: آنچه که آل‌سعود نشان داد، این است که توانمندی اداره موسم حج را ندارد و به همین دلیل هیچ سرمایه‌گذاری در این زمینه نمی‌کند و نیروهای خود را به یمن اعزام کرده و سرزمین حج را از نیروهای با عرضه و توانمند اطلاعاتی و عملیاتی خالی کرده و به دست جوانان خام و بی‌تجربه سپرده است.

وی با بیان اینکه حادثه منا و حمله به یمن زمینه‌ای برای سقوط دولت سعودی است، عنوان کرد: رژیم آل‌سعود باید منتظر دست انتقام الهی باشد که انشاءالله اتفاقاتی نظیر واقعه منا زمینه‌های سقوط نهایی این رژیم کودک‌کش و خائن را فراهم می‌کند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: هر سالی که می‌گذرد و این اتفاقات را شاهد هستیم، بیشتر یاد سخن ارزشمند امام خمینی (ره) می‌افتیم که پس از کشتار حاجیان در سال ۶۶ توسط رژیم آل‌سعود فرمودند "آل‌سعود شایستگی خادمی حرمین شرفین را ندارد و باید شورایی از کشورهای اسلامی در این زمینه تشکیل شود".

وی با تاکید بر وحدت کشورهای اسلامی در زمینه اداره حرمین شرفین بیان کرد: کشورهای اسلامی باید بر این موضوع تاکید داشته باشند که سرزمین حج برای همه مسلمانان است و آن‌ها باید در اداره این مکان مقدس نقش داشته باشند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdoj0s.yt0x56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما