دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 33540
رئیس هیئت دوومیدانی استان قم خبر داد

قهرمانی دوومیدانی‌کار قم در مسابقات جوانان کشور

قم نيوز : قم نگار: رئیس هیئت دوومیدانی استان قم از موفقیت دوومیدانی‌کار قم در کسب مقام نخست و نشان طلای رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور خبر داد.
قهرمانی دوومیدانی‌کار قم در مسابقات جوانان کشور
به گزارش قم نگار، علی رضایی اظهار کرد: دوومیدانی‌کاری که حدود ۶ سال قبل از طرح استعدادیابی هیئت دوومیدانی استان قم ویژه نخبه‌های آموزشگاه‌های دوومیدانی قم شناسایی شد اکنون در سطح کشور برای ورزش قم افتخارآفرین شده است.

وی ادامه داد: در آغاز فعالیت هیئت قبل که در کنار ابوالقاسم اکرمی رئیس پیشین این هیئت فعالیت می‌کردیم، یکی از نخستین اقدامات خود برای تحول در دوومیدانی قم و رشد و توسعه این رشته ورزشی را برگزاری طرح استعدادیابی دو و میدانی این رشته قرار دادیم و خوشبختانه این طرح به خوبی جواب داد.

رئیس هیئت دو و میدانی استان قم اضافه کرد: دوومیدانی‌کارانی که اکنون در رده‌های سنی مختلف اعم از نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برای ورزش قم و خانواده دوومیدانی افتخارآفرین هستند همگی از طرح استعدادیابی هیئت عبور کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح در کنار برخورداری از امکانات مورد نیاز، موجب شده تا دوومیدانی قم همچنان در مسیر رشد و پیشرفت قدم بردارد و در تمامی مسابقاتی که زیر نظر فدراسیون دوومیدانی برگزار می‌شود برای کسب مدال و موفقیت مدعی باشد.

رضایی در ادامه به برگزاری مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در رده سنی جوانان اشاره کرد و افزود: این دوره از پیکارها در بخش تیمی با قهرمانی تیم هیئت کرمانشاه به پایان رسید در حالی که تیم‌های هیئت دوومیدانی گلستان و لرستان در مکان‌های دوم و سوم ایستادند.

وی با بیان اینکه رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور با درخشش دوومیدانی‌کار مستعد و آینده‌دار قم یعنی رضا ملک‌پور همراه بود، عنوان کرد: ملک‌پور از نخبه‌های این رشته از منطقه قهرمان‌پرور نیروگاه است و قطعا در رده‌های سنی بالاتر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

رئیس هیئت دوومیدانی استان قم ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون دوومیدانی، رقابت‌های رده سنی جوانان قهرمانی کشور به میزبانی مجموعه تخصصی دوومیدانی آفتاب انقلاب تهران به انجام رسید و ملک‌پور در مجموع صاحب یک نشان طلا و یک مدال برنز شد.

وی افزود: در پایان مسابقات قهرمانی دوومیدانی کشور در رده سنی جوانان، کرمانشاه با کسب ۳۶ امتیاز قهرمان شد، گلستان با کسب ۳۵ امتیاز نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم هیئت دوومیدانی لرستان با کسب ۳۲ امتیاز در رده سوم ایستاد.

رضایی یادآور شد: در رشته ۴۰۰ متر یا مانع این دوره از رقابت‌ها رضا ملک‌پور از تیم هیئت دو و میدانی استان قم با ثبت زمان ۵۳ ثانیه و ۲۸ صدم ثانیه در جایگاه نخست ایستاد و صاحب عنوان قهرمانی شد در حالی که محمدرضا رحمانی از تیم هیئت دوومیدانی استان قزوین با ثبت زمان ۵۵ ثانیه و ۳۵ صدم ثانیه به مقام نایب قهرمانی دست یافت و علی الهی از هیئت خراسان رضوی با زمان ۵۷ ثانیه و ۷۷ صدم ثانیه رتبه سوم را کسب کرد.

وی عنوان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های ۲۰۰ متر، ۴۰۰ متر با مانع، پرش سه‌گام، ۸۰۰ متر، پرش ارتفاع، پرتاب نیزه، سه هزار متر بامانع، چهار در ۴۰۰ متر امدادی، پرتاب دیسک، ۱۰ کیلومتر پیاده‌روی، ۱۱۰ متر، ۱۰۰ متر، پرش طول، پرتاب چکش، ۱۵۰۰ متر،‌ پنج هزار متر، پرش با نیزه، پرتاب وزنه، چهار در ۱۰۰ متر امدادی به انجام رسید و رضا ملک‌پور از قم در رشته ۴۰۰ متر نیز صاحب نشان برنز شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdce7n8x.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما