چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۲۱
کد مطلب : 33862
معاون اسبق وزیر بهداشت:

بانک‌ها برای بیماری قرن بیمارستان می‌سازند

قم نيوز : قم نگار: معاون اسبق وزیر بهداشت از ورود بانک‌ها برای ساخت بیمارستان جهت بیماران مبتلا به سرطان خبر داد.
بانک‌ها برای بیماری قرن بیمارستان می‌سازند
به گزارش قم نگار، بیماری سرطان از جمله بیماری به حساب می‌آید که رشد آن در ایران بسیار شده است بطوریکه می‌توان در اکثر اقوام افراد، بیمار مبتلا به سرطان پیدا کرد، حال این بیمار می‌تواند جوان باشد یا سالمند، کما اینکه بیماری سرطان در اصل یک بیماری سالمندی است ولی به دلیل شرایط نامطلوب تغذیه ای و برخی عوامل دیگر رشد ابتلا به سرطان در کشور روند سریعی به خود گرفته است.

براین اساس و با توجه به کمبود بیمارستان در کشور و همچنین تاکیدات وزیر بهداشت برای ورود خیرین سلامت به عرصه بیمارستان‌سازی که حتی برخی کشورهای دنیا نیز پیشنهاداتی را به ایران برای ساخت بیمارستان‌های بزرگ ارائه کردند شاهد ساخت بیمارستانی جدید در کشور هستیم.

براین اساس و متعاقباً با توجه به هرم افزایشی بیماری که در کشور معطوف به بیماری سرطان است، ساخت بیمارستان‌های جامع سرطان نیز جزو اولویت‌ها قرار گرفته است و هرزگاهی از نهادهای مختلف شنیده می‌شود بیمارستانی و آن هم بیمارستانی با ماموریت تشخیص و درمان بیماری سرطان در حال ساخت هستند.

در این رابطه پروفسور اسماعیل اکبری معاون اسبق وزیر بهداشت که سالهاست در حوزه سرطان فعالیت می‌کند و بسیاری از خیرین را نیز برای ساخت مراکز تحقیقاتی و درمانی جذب و تشویق کرده است درباره ساخت یک بیمارستان جدید سرطان در پایتخت به تسنیم عنوان کرد‌: در قالب طرح‌های مشارکتی و خیریه، یک بانک خصوصی نیز ساخت یک بیمارستان مجهز سرطان را شروع کرده است.

این فوق تخصص جراحی غدد و سرطان از دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا خاطرنشان کرد: براین اساس بیمارستان ۵۳۰ تختخوابی سرطان در یکی از نقاط تهران ساخته می‌شود که هم اکنون ۳ تا ۴ ماه است شروع ساخت این بیمارستان مجهز شروع شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb5wbf.rhbf0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما