پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : 33888
منبع : خبرگزاری شبستان
«روحانی سینمایی» در گفت‌وگو با محمدرضا اصلانی؛

سینمای ما نتوانسته معنای «روحانیت» را به تصویر بکشد

قم نيوز : قم نگار: روحانیت صرفا یک لباس ظاهری نیست، روحانیت انسانیت است که می‌تواند واسط میان جهان ماده و معنا باشد. این ساختار مفهومی تاکنون در سینمای ایران به تصویر کشیده نشده است.
سینمای ما نتوانسته معنای «روحانیت» را به تصویر بکشد
به گزارش قم نگار، «محمدرضا اصلانی» مستندساز پیشکسوت در پاسخ به اینکه سینما تا چه اندازه توانسته از روحانیت تصویری درست ارائه کند، گفت: روحانیت صرفا یک لباس ظاهری نیست، روحانیت انسانیت است و می‌تواند خودش را از سطوح مادی به معنوی انتقال دهد. همچنین یک روحانی می‌تواند واسط بین جهان قدسی و مادی باشد و فارغ از مادیات بودن، کار روحانیت است، اما سینماگران ما تاکنون نتوانستند چنین تصویری از روحانیت در سینما به نمایش بگذارند و تنها به ظواهر بسنده کرده‌اند.

وی درباره آثار جهانی که در ارتباط با نمایش یک فرد روحانی است، نیز گفت: در دنیا نیز خیلی کم اتفاق می‌افتد که تصویری مناسب از یک روحانی نمایش داده شود، اما اندک افرادی همچون «برسون» و «برایر» توانسته‌اند تصویر مناسبی از روحانیت در سینما به نمایش بگذارند.

این مستندساز پیشکسوت در پاسخ به اینکه سینماگران در این حوزه به چه توجه کنند تا موفق شوند، اظهار کرد: مساله توجه مطرح نیست بلکه باید ساختارشناسی را بلد باشند و در عین حال یک کارگردان بداند مفاهیم در آن مساله چیست و این موضوع واقعا تنها در فرم ظاهری نمی‌گنجد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjooet.uqetozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما