جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : 33962
رئیس بیمارستان مریم کرج:

تومور ۱۰کیلویی از بدن یک زن در کرج خارج شد

قم نيوز : قم نگار: رئیس بیمارستان مریم کرج از خارج کردن تومور ۱۰کیلوگرمی از بدن یک زن در این شهر خبر داد.
تومور ۱۰کیلویی از بدن یک زن در کرج خارج شد
به گزارش قم نگار، صلاح‌الدین دلشاد با اشاره به اینکه خانمی ۴۵ساله با شکایت توده شکمی به این بیمارستان مراجعه کرد، اظهار داشت: بیماری وی فیبروم رحمی بوده است.

وی با بیان اینکه رحم این شخص در حد یک خانم حامله ۵ماهه بزرگ بود، افزود: در علم پزشکی این قبیل از بیمار‌ی‌ها را تحت عنوان فیبروم رحمی یاد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه وزن این تومور ۱۰ کیلوگرم برآورد شد و مدت زمان این جراحی نیز یک ساعت و نیم بود، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل بروز این بیماری در زنان هورمون بالا و چاقی است اما همانند هر تومور دیگری علت مشخص و واضحی ندارد.

دلشاد یادآور شد: حال عمومی این بیمار خوب گزارش شده و جراحی با موفقیت به اتمام رسیده است.

به گزارش تسنیم، فیبروم رحم رشد بیش از اندازهٔ بافت رحم در زنان یا به‌عبارتی تومور خوش‌خیم عضلهٔ صاف رحم، شایع‌ترین تومور لگنی نزد زنان است که تقریباً در پنجاه درصد زنان و معمولاً در سنین باروری بین ۲۵ تا ۴۰سالگی دیده می‌شود.

در این بیماری سلول‌های ماهیچه‌ای و دیگر بافت‌هایی که دیوارهٔ رحم را می‌سازند، غده‌های غیرسرطانی درون دیوارهٔ رحم و پیرامون آن را می‌سازند، این بیماری می‌تواند باعث نازایی شود. خطر دچار شدن به این بیماری در زنانی که نسبت به قدشان افزایش وزن دارند، بالا و در زنانی که بچه‌دار شده‌اند، پایین است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccioq1.2bq1e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما