چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : 34418
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم:

نگران تبدیل فضای دانشگاهی به باشگاه سیاسی هستیم

قم نيوز : قم نگار: دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم گفت: در آستانه انتخابات، تبدیل شدن دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی موجب نگرانی بسیاری برای رشد علمی کشور می‌شود.
نگران تبدیل فضای دانشگاهی به باشگاه سیاسی هستیم
به گزارش قم نگار، علی امامی اظهار کرد: متاسفانه روندی در دانشگاه‌ها در حال رخ دادن است که به واسطه تشکل‌های دانشجویی که صرفا برای شب انتخابات تشکیل شده‌اند شخصیت‌های سیاسی حضور پیدا می‌کنند که یا متصل به روزنامه‌های زنجیره‌ای هستند یا دبیرکل حزب و سخنگو و... احزاب به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: در آستانه انتخابات تبدیل شدن دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی موجب نگرانی بسیاری برای رشد علمی کشور می‌شود. فضای آرام و منطقی در دانشگاه‌ها رفته رفته با این اقدامات افراطی که بعضا مورد حمایت مسئولین دانشگاه‌ها نیز واقع می‌شود موجب نگرانی است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم گفت: چرا عده‌ای چون گذشته که تجربه آن را در وقایعی چون سال‌های ۷۶ به بعد داشتند باز هم می‌خواهند از دانشجویان به عنوان سیاه لشکر احزاب استفاده کنند تا خود به قدرت برسند و تمام آنچه وعده داده بودند یادشان برود و باز اینجاست که دانشجو نسبت به آینده سیاسی و نظام ناامید می‌شود.

وی گفت: حضور شخصیت‌های سیاسی و بعضا مسئله دار منتسب به اصلاحات در دانشگاه‌های کشور و بیان صحبت‌هایی که ادامه فتنه سال ۸۸ است آیا حساسیت مسئولین را بر نمی‌انگیزد؟! یا اینکه سکوت و اعطای مجوز برخی دانشگاه‌ها به این گونه برنامه‌ها نشأت گرفته از همان بی‌بصیرتی و بعضا ادامه بغض سال ۸۸ است که قطعا نباید این باشد.

امامی بیان کرد: هدف قرار دادن شورای نگهبان و خبرگان رهبری در آستانه انتخابات مجلس و ایجاد یاس و ناامیدی و پاشیدن بذر نفاق در جامعه بسیار حرکت خطرناکی است. این اقدام مشابه همان عملی است که در سال ۸۸ از ماه‌ها قبل بر طبل تو خالی تقلب می‌زدند و کشور را دچار مشکل کردند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر خط دیگری که کلید زده‌اند حساسیت ایجاد کردن روی رهبری است. مقام معظم رهبری این نظام را نه تنها حفظ کردند بلکه آن را به جایگاهی والا رساندند و امروز به برکت رهبری ایشان جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا حرفی برای گفتن دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی قم خاطرنشان کرد: این روند در دانشگاه‌های کشور به خصوص در استان‌های خاص و مرکزی کشور به نفع نظام و دانشگاه نیست و مسئولین باید دقت نظر بیشتر به خرج دهند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjoxet.uqexvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما