پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 34462
جدیدترین تغییرات درمانی HIV بررسی شد

HIV در ایران؛ از تابو تا بیماری

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با پرداختن به موضوع HIV در ایران؛ به عنوان یک تابو یا بیماری، نسبت به جدیدترین تغییرات پروتکل درمانی بیماری HIV از سوی سازمان جهانی بهداشت توضیحاتی را ارائه کرد.
HIV در ایران؛ از تابو تا بیماری
به گزارش قم نگار، چندی قبل سازمان جهانی بهداشت - پروتکل درمانی بیماری HIV را تغییر داد، براین اساس دکتر علی‌اکبر پورفتح‌اله درباره اقدامات احتمالی سازمان انتقال خون ایران در این باره به تسنیم عنوان کرد: سازمان انتقال خون در این کار دخیل نیست. کما اینکه یکی از بحث‌های مهم است و در کمیته کشوری هم مطرح شده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: به هر حال این پروتکل (پروتکل جهانی درمان بیماری HIV) در کشور ما هم اجرا می‌شود و ایران یکی از قوی‌ترین سیستم‌ها را برای درمان بیماران HIV دارد، حتی در زمینه پیشگیری؛ و کسانی که شک می‌شود در معرض ابتلاء به این بیماری هستند، روند تشخیصی برای آنان شروع می‌شود.

پورفتح‌اله خاطرنشان کرد: ایران یکی از موفق‌ترین درمان‌ها را در زمینه HIV و مدیریت آن داراست، چون درمان HIV خودش یک راه پیشگیری است، یعنی اگر تابوی HIV را بشکنیم و آن را مانند سایر بیماری‌ها تلقی کنیم، مطمئن باشید و شک نکنید مراجعه به پزشکان برای درمان صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcir5ap.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما