پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 34923
عضو مجلس خبرگان رهبری:

استمرار حرکت پرشور اربعین نابودی داعش را در پی دارد

قم نيوز : قم نگار:عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وهابیت و داعش بدانند با استمرار حرکت پرشور پیاده روی اربعین زمان افول و نابودی آن‌ها نزدیک شده و با تهدیدات ظاهری نمی‌توان این شور و عشق را از زائران گرفت.
استمرار حرکت پرشور اربعین نابودی داعش را در پی دارد
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به برگزاری اربعین حسینی اظهار داشت: همان گونه که رسول خدا فرمودند محبت امام حسین (ع) عشق و حرارت باطنی در همه قلب‌ها ایجاد کرده و تنها مختص شیعیان نیست بلکه همه بشریت انسانیت را مدیون امام حسین (ع) و قیام تاریخی آن امام همام می‌دانند و به همین خاطر است که همه ساله در برنامه‌های محرم وصفر ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نهضت عاشورا دل‌های شیعیان را مجذوب امام حسین (ع) می‌کند، افزود: ایام اربعین اباعبدالله (ع) شور خاصی برای همه بشریت و ایرانیان دلباخته و دلداده اهل بیت (ع) ایجاد می‌کند و از چند روز قبل اقشار مختلف مردم خود را برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین آماده می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برکاتی که مراسم اربعین حسینی برای شیعیان به همراه دارد، عنوان کرد: مغناطیسم جاذبه امام حسین (ع) افراد را با سلیقه‌ها و افکار مختلف به خود جذب می‌کند و این مغناطیسم دافعه‌ای برای انسان‌های محروم ندارد.

وی تصریح کرد: راه امام حسین (ع) به گونه‌ای است که محرومان جهان از همه نقاط دنیا حد المقدور تلاش می‌کنند علاقه و محبت خویش را به اسوه آزاگان ابراز کنند و در کنار مرقد و حرم شش گوشه‌اش به عزاداری بپردازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: خداوند به همه ما توفیق دلدادگی و شناخت بیش از پیش در راستای قدم نهادن در مسیر راه امام حسین (ع) را قسمت کند و از بصیرت سالار شهیدان و اطاعت و پیروی از اهل بیت (ع) بی بهره نباشیم.

واعظ موسوی با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین دارای پیام‌های زیادی است، بیان کرد: این کنگره عظیم چند میلیونی یک پیام جهانی برای همه مستکبران جهان دارد و آن هم حرکت در مسیر انسانیت و آزادی و مخالفت با هرگونه ظلم و تعدی است و مشاهده می‌کنیم که هرچه تهدیدها از سوی دشمن بیشتر می‌شود احساس مسئولیت برای حضور در مراسم اربعین پرشورتر می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خودفروختگان به نام اسلام و گروهگ های انحرافی و وهابیت و داعش بدانند با استمرار حرکت پرشور پیاده روی اربعین زمان افول و نابودی آن‌ها نزدیک شده است، گفت: با تهدیدات ظاهری نمی‌توان این شور و عشق را از زائران گرفت و حرارتی که در قلب‌های انسان‌ها نسبت به اباعبدالله (ع) شکل گرفته هرگز کاسته نمی‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaeone.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما