دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 35053
منبع : قم نگار
به مناسبت روز دانشجو

شاعر طنز پرداز قم: دانشگاه سوژۀ جامعی برای طنز است

قم نيوز : عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: دانشگاه موضوعی اجتماعی است که تمام ابعاد از جمله سیاست و فرهنگ را نیز در برمی گیرد. لذا به نظرم سوژه جامعی برای طنز محسوب می شود.
شاعر طنز پرداز قم: دانشگاه سوژۀ جامعی برای طنز است
عباس احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار قم نگار، در خصوص زمینه‌های سرایش مجموعه شعر طنز «دانشگاه‌نامه» که در آن به بررسی مشکلات دانشجویی پرداخته است، اظهار داشت: درباره روند شکل گیری نهادی همچون دانشگاه مطالعات زیادی داشتم. از مسائل دانشگاه در زمان مشروطه شروع کردم و به انقلاب فرهنگی و مشکلات دانشجویی بعد از آن پرداختم.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: در این کتاب به دانشگاه هایی همچون دانشگاه علمی کاربردی و پیام نور هم توجه کردم و خواستم با حالتی طنز آمیز، تحلیلی ارائه دهم.

وی با اشاره وحدت موضوعی داشتن و سوژه محور بودن «دانشگاه‌نامه» خاطرنشان کرد: با کمی بررسی متوجه عدم توجه برخی به مشکلات پیرامون مسائل آموزشی ایران شدم لذا فکر کردم می‌تواند سوژه خوبی برای طنز باشد زیرا با فضای دانشگاهی بسیار در ارتباط هستم.

عباس احمدی افزود: من قبل از چاپ این اثر مطالبم را به نشریه پنجره برای چاپ می‌دادم که خوشبختانه استقبال خوبی از آن می‌شد. همان مطالب را با کمی تغییرات به چاپ رساندم.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اینکه از زمان دانشجویی در جریان مشکلات بخش آموزش بوده است، تصریح کرد: دانشگاه موضوعی اجتماعی است که تمام ابعاد از جمله سیاست و فرهنگ را نیز در برمی‌گیرد. لذا به نظرم سوژه جامعی برای طنز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه هنری قم درزمینهٔ کشف استعدادهای طنز عنوان کرد: در دو سال اخیر چند دوره کارگاه‌های طنز برگزار کردیم و کتابی هم به نام «سوهان روح» چاپ‌شده که در آن اشعار بيش از ۵۰ نفر را چاپ کردیم.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: این مسائل نشان می‌دهد در شهر کوچکی مثل قم ­نسبت به جمعيتش­ استعدادهای طنز قابل‌توجهی وجود دارد.

عباس احمدی،شاعر قمی و عضو هیات علمی رشته منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی است و کتاب‌های مثنوی دانشجویی، دانشگاه نامه و مخزن الاشرار اثر طبع اوست.

مجموعه شعر طنز «دانشگاه‌نامه» در نوزده باب از سوی انتشارات شهرستان ادب در سال۹۳ منتشر شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfmxdm.w6dttagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما