چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۲
کد مطلب : 35091
یک نماینده مجلس:

شعارهای حضور زنان در مجلس نباید رنگ و بوی فمینیستی داشته باشد

قم نيوز : قم نگار: یک نماینده مجلس با بیان اینکه جایگاه مجلس شورای اسلامی جایگاه رفیعی است، گفت: شعارهای حضور زنان در مجلس نباید رنگ و بوی فمینیستی داشته باشد و افرادی باید حضور پیدا کنند که بر قانونگذاری و امور اجرایی کشور مسلط باشند.
شعارهای حضور زنان در مجلس نباید رنگ و بوی فمینیستی داشته باشد
به گزارش قم نگار، زهره طبیب‌زاده نوری گفت: گاهی دیدگاه‌های فمینیستی در شعارهای مربوط به حضور زنان در مجلس غالب می‌شود و حضور واقعی زنان مدنظر قرار نمی‌گیرد. جایگاه واقعی مجلس جایگاه رفیعی است و افرادی باید حضور پیدا کنند که افراد مسلطی بر قانونگذاری و امور اجرایی کشور باشند و دارای سابقه در عرصه‌های سیاسی و مدیریتی باشد یا تخصصی خاص در یک رشته خاص داشته باشد و در این زمینه کار اجرایی کرده باشد این فرد در این زمینه می‌تواند مفید باشد.

وی ادامه داد: اگر فردی دارای این سوابق باشد به سرعت شناسایی می‌شود و اگر مهارت خود را در عرصه‌های اجرایی، علمی یا سیاسی بروز داده باشد به راحتی از طرف فعالان اجرایی کشور شناخته می‌شود و در لیست‌ها قرار می‌گیرد اگر می‌بینیم که گاهی اقبالی به معرفی خانم‌ها نیست می‌تواند یکی از دلایل آن این موضوع باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: علت دوم عدم تسلط بر آن زمینه‌هاست چون مشاغل اجرایی و نوعا عرصه‌های مدیریت میانی و کلان نیازمند وقت گذاشتن زیاد است و بسیاری از خانم‌ها به دلیل سایر مشغله‌هایی که دارند معمولاً امکان تصدی این پست‌ها را ندارند وقتی فرزندان آنها بزرگ می‌شود وقت ‌آنها آزاد می‌شود بنابراین سابقه و تجربه امور اجرایی ندارند و این موردی است که مجلس به شدت برای قانونگذاری به آن نیاز دارد. مجلس به افرادی نیاز دارد که مشکلات اجرایی کشور را بشناسد به همین دلیل ضعف عمده خانم‌ها این است که نمی‌توانند در این مراکز کلان حضور داشته باشند.

طبیب زاده نوری اظهار داشت: اگر خانم‌ها در رابطه با تخصص خاص خود اشراف عمیق تخصصی داشته باشند می‌توانند در عرصه‌های تصمیم‌ساز کشور به خوبی انجام وظیفه کنند.

وی افزود: اگر خانمی بتواند این خصوصیات را کسب کند خود به خود شناسایی می‌شود و در لیست‌ها قرار می‌گیرد و آنهایی که در شهرهای کوچک قرار دارند به خوبی و از طریق چهره به چهره از سوی مردم شناسایی می‌شوند بنابراین این موضوع نیازی ندارد که با قراردادن حدنصاب‌های اجباری قانونی زنان بخواهند حضور خود را به اجبار به جامعه تحمیل کنند بلکه اگر توانایی داشته باشند حضورشان قطعا به پیشرفت جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchzvnx.23nmwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما