يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : 35207
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:

موردی از آنفلوانزای نوع حاد در قم مشاهده نشده است

قم نيوز : قم نگار: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آمادگی این مرکز در زمینه مقابله با آنفلوانزا، گفت: تاکنون موردی از آنفلوانزای نوع حاد یا از نوع H۱N۱ در قم مشاهده نشده است.
موردی از آنفلوانزای نوع حاد در قم مشاهده نشده است
به گزارش قم نگار، محمد رضا مظفری با اشاره به اینکه تاکنون موردی از فوتی در قم در زمینه ابتلا به آنفلوانزا مشاهده نشده است عنوان کرد: بیمارانی که با علائم آنفلوانزا به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند بعد از مراقبت‌های لازم در صورت تشخیص پزشک آزمایش آنفلوانزا از آنها گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از نوع حاد این بیماری در استان قم مشاهده نشده است، ابراز داشت: سرماخوردگی و یا همان آنفلوانزای فصلی که هر ساله هنگام برودت دما همه گیر می‌شود امری طبیعی است و با آنفلوانزای نوع حاد تفاوت دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه استان آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری را دارد، ادامه داد: ستاد بحران در این زمینه شکل گرفته و کلیه امکانات نیز بسیج شده است.

وی افزود: بیمارستان کامکار به عنوان پایلوت برای بیماری آنفلوانزا نوع حاد در نظر گرفته شده است و پرسنل و تجهیزات کامل برای مقابله با آنفلوانزا در این مرکز تدارک دیده شده است.

مظفری ادامه داد: با پایان ماه محرم و صفر اجتماعات مردمی نیز کمتر شده و روند بهبودی و کنترل این بیماری شرایط بهتری را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgux9w.ak9nz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما