دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 35689
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

علمای جهان اسلام با وحدت، چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان دهند

قم نيوز : قم نگار: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به وظیفه روحانیون در راستای نشر وحدت میان مسلمانان گفت: علمای شیعه و سنی وظیفه دارند از زیبایی‌های دین اسلام و قرآن بگویند تا چهره رحمانی اسلام برای جهانیان به خوبی نمایان شود.
علمای جهان اسلام با وحدت، چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان دهند
آیت الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار قم نگار با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت و اهمیت اتحاد مسلمانان با یکدیگر اظهار داشت: امیدواریم هفته وحدت امسال که در آستانه میلاد رسول خدا است آخرین هفته‌ای باشد که در آن فقط در سخن از وحدت گفته می‌شود بلکه درعمل بین مسلمانان اتحاد خوبی ایجاد شود و علمای شیعه و اهل سنت به مردم روحیه و حقیقت وحدت را ترزیق کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: مسلمانان وظیفه دارند در برابر دین ستیزان عالم که با اساس توحید و نبوت و معاد مخالف هستند وحدت داشته باشند، قرآن و کعبه عناصر مشترک وحدت آفرین بین مسلمانات است و اگر مسلمانان عزت می‌خواهند باید وحدت را سرلوحه خویش قرار دهند.

آیت الله غرویان با اشاره به آثار و برکات وحدت مسلمانان با یکدیگر بیان کرد: اگر مسلمانان با یکدیگر وحدت داشته باشند توطئه‌های تفرقفه انگیز اجانب در جهان اسلام مؤثر نمی‌شود، باید دل‌ها را به سمت وحدت متمایل کنیم که راه آن معرفت و هوشیاری است.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: روحانیت شیعه و سنی وظیفه دارند دل‌های مردم را به یکدیگر نزدیک کنند و در برابر توطئه‌های دشمنان مقاومت داشته باشند و در راستای وحدت از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی با بیان اینکه چهره اسلام توسط داعش مخدوش شده و جهانیان نگاه منحرفی نسبت به اسلام دارند، تصریح کرد: داعش چهره اسلام را مخدوش و مسلمانان را خشن معرفی کرده است که مسلمانان باید با نزدیک کردن قلب‌های خود به یکدیگر چهره رحمانی اسلام را به نمایش بگذارند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به وظیفه روحانیون در راستای نشر وحدت میان مسلمانان اظهار داشت: علمای شیعه و سنی وظیفه دارند از زیبایی‌های دین اسلام و قرآن بگویند تا چهره رحمانی اسلام برای جهانیان به خوبی نمایان شود، علمای جهان اسلام در سخنرانی‌های خویش از مهربانی و عطوفت اسلام و قرآن و پیامبر (ص) سخن بگویند تا دل‌های مسلمانان به یکدیگر نزدیک شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaoine.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما