جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : 36196
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

شناسایی ۱۰۰ نفر از چهره‌های موفق سوادآموزی قم

قم نيوز : قم نگار: معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از شناسایی ۱۰۰ نفر از چهره‌های موفق سوادآموزی خبر داد.
شناسایی ۱۰۰ نفر از چهره‌های موفق سوادآموزی قم
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا با اشاره به فعالیت‌های نهضت سوادآموزی اظهار کرد: از ابتدای تاسیس نهضت سوادآموزی تاکنون ۱۰۰ نفر از کسانی که با حضور در کلاس‌های نهضت سوادآموزی در بزرگسالی اقدام به باسوادی کرده‌اند و ادامه تحصیل دادند و حتی در دستگاه‌های دولتی مشغول بوده و از چهره‌های موفق سوادآموزی هستند شناسایی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: میزان باسوادی استان ۹۴ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که دو درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه بی‌سوادی در گروه سنی ۶ سال و بالاتر، ۱۳۰ هزار نفر بوده که بر اساس آمار سال ۹۰ است، گفت: میزان باسوادی در این گروه سنی ۸۷ درصد است، به عبارت دیگر میزان باسوادی استان در گروه سنی ۶ سال و بالاتر، ۱.۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی ضمن مقایسه آمار باسوادی زنان و مردان عنوان کرد: فاصله باسوادی زنان و مردان سه درصد اعلام شده است، به عبارت دیگر باسوادی مردان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۶ درصد و زنان ۹۳ درصد است.

قاسمی‌نیا خاطرنشان کرد: فاصله باسوادی شهر و روستا نیز حداقل است، می‌توان بیان کرد درصد باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در شهر ۹۵ درصد و در روستا ۸۹ درصد است.

وی با اشاره به نکته دارای اهمیت در آمار سال ۹۰ عنوان کرد: از تعداد ۴۴ هزار و ۶۶ نفر بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از اتباع هستند که تعداد ۲ هزار و ۷۶۷ نفر از اتباع افغانستانی در سال ۹۴ در فعالیت‌های سوادآموزی شرکت کردند.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم آمار بی‌سوادی در دنیا را مورد توجه قرار داد و افزود: در سطح دنیا بر اساس آخرین آمار ۷۷۵ میلیون نفر بی‌سواد نوجوان و بزرگسال و ۱۳۲ میلیون نفر کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد و ۲۰۰ میلیون نفر در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال دوره ابتدایی را به پایان نرسانده‌اند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcepz8x.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما