سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 36278
معاون اشتغال کمیته امداد استان قم خبر داد

ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد در قم

قم نيوز : قم نگار: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قم از آموزش ۳۰۰ نفر از فرزندان دانش آموزان تحت حمایت در ۹ ماهه امسال خبر داد.
ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد در قم
به گزارش قم نگار، محمود تلخابی با اشاره به اینکه تا پایان آذر ماه دقیقآً ۳۰۰‌ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) آموزش فنی و حرفه‌ای دیده‌اند، اظهار داشت: از میان ۳۰۰ نفر ۲۶۱ نفر خانم و ۳۹ نفر نیز آقا بوده‌اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) قم افزود: برای اینکه کسب مهارت در مقاطع دبیرستانی و ایجاد یک اندیشه کار آفرینی در خود دانش آموزان دبیرستانی اتفاق بیفتد و این افراد در حین تحصیل بتوانند مهارتی را علاوه بر آموزش‌های دبیرستانی داشته باشند این کار صورت گرفته است.

تلخابی با بیان اینکه هدف شناسایی استعداد دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد بود، گفت: این دانش آموزان باید پس از دوران دبیرستان بتوانند کار و حرفه‌ای برای خود داشته باشند و این کار با همکاری حوزه اشتغال و خودکفایی و امور فرهنگی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پس از شناسایی به حوزه اشتغال و خودکفایی معرفی می‌شوند، افزود: آموزش‌هایی که به دانش آموزان داده می‌شود بر‌اساس علایق خود دانش‌آموز است همچنین آموزش‌ها در مراکز طرف قرار داد مثل آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و آموزشهای آزاد و بخشی از آموزش‌ها نیز در مجتمع فرهنگی ولایت انجام می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قم با اشاره به اینکه آموزش‌ها در زمینه رشته آموزش‌های مصوب سازمان فنی و حرفه‌ای است، خاطر نشان کرد: هدف بازار محور بودن آموزش‌ها است به این معنا که آموزش‌ها بصورت نتیجه محور هستند.

تلخابی با بیان اینکه آموزش‌ها در مقاطع بالا‌تر تخصصی می‌شوند، گفت: یکی از سرفصلهای مجموعه هزینه‌های آموزشی، منابع دولتی و امدادی است بخش دیگری از هزینه‌ها نیز از کمک‌های مردمی تأمین می‌شود در مجموع می‌توان گفت هزینه‌ها در آموزش و کارآفرینی بصورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آموزشی به اضافه امدادی است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfc0dm.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما