يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 37282
معاون جهاد کشاورزی قم:

۱۵ درصد گوشت مرغ تولید شده در قم مازاد بر نياز استان است

قم نيوز : قم نیوز: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به فعالیت ۳۲۱ واحد مرغداری گوشتی در قم، گفت: ۱۵ درصد تولید گوشت مرغ در این استان مازاد بر نیاز است.
۱۵ درصد گوشت مرغ تولید شده در قم مازاد بر نياز استان است
به گزارش قم نیوز، حسین علی بیگی اظهار داشت: با توجه به حضور کار‌شناسان دامپروری به عنوان مدیر فنی تولید و ناظرین بهداشتی در واحدهای مرغداری و نظارت لازم بر کیفیت نهاده‌ها و خوراک طیور و سایر مراحل پرورش و همچنین تولید مرغ در محیط‌های دارای شرایط و ضوابط مورد تأیید این معاونت و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و کنترل لازم در کشتار، بسته بندی، حمل و نقل و توزیع و بالا بودن دانش فنی مرغداران گوشتی استان مرغ تولید شده از لحاظ کیفی استاندارد وجود دارد.

وی گفت: از آنجایی که سن کشتار مرغ یکی از عوامل موثر در بهبود شاخص‌های اقتصادی تولید، افزایش بهره وری، کاهش ضایعات و بهبود کیفیت گوشت مرغ است این معاونت با توجه به ملاحظات سلامت جامعه کاهش سن کشتار که پرورش مرغ ۴۲ روزه است و به دنبال آن کاهش وزن کشتار مرغ زنده را از اولویت‌های خود در سال جاری و سال آینده قرار داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد: در سال‌های اخیر در ایران شاهد پخش شایعاتی مبنی بر استفاده از هورمون در پرورش طیور بوده‌ایم که متأسفانه برخی اظهار نظرهای غیر مسئولانه و دور از هرگونه شناخت تولید و صرفا به منظور تشویش اذهان عمومی به این مسئله دامن زده است.

وی ادامه داد: دلیل اصلی افزایش بسیار زیاد سرعت رشد جوجه‌های گوشتی، تغذیه صحیح و مناسب، رعایت اصول بهداشتی، سالن‌های مناسب پرورش و از همه مهم‌تر اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی و توان ژنتیکی مرغ بوده که در طی سالیان دراز سن کشتار مرغ را از ۶۰ روز به ۴۰ روز کاهش داده است.

علی بیگی بیان کرد: استان قم دارای ۳۲۱ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۶ میلیون و ۲۸ هزار و ۸۰ قطعه با تولید بیش از ۳۲ هزار تن در سال است که به منظور کنترل تولید و تنظیم بازار مرغ گوشتی، جهت جوجه ریزی ماهیانه سقف فعالیت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به میزان مصرف، جوجه ریزی ماهیانه استان حداکثر یک میلیون و ۲۷۰ هزار قطعه است اما در برخی از ماه‌های سال به دلیل کاهش جوجه ریزی صادرات گوشت مرغ نداشته‌ایم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم گفت: بر اساس جوجه ریزی ماهیانه صورت گرفته و میزان مصرف به طور میانگین ۱۵ درصد از تولید گوشت مرغ استان مازاد بر نیاز استان قم بوده و به خارج از استان صادر می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb55bf.rhbzwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما