جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 37574
رئیس اداره سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

نیاز مدارس قم به ۲۰۰ مربی بهداشت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان قم گفت: ۳۰۰ مربی بهداشت باید در سطح استان وجود داشته باشد در حالی که در حال حاضر فقط ۱۰۰ مربی بهداشت در مدارس قم فعال هستند.
نیاز مدارس قم به ۲۰۰ مربی بهداشت
به گزارش قم نیوز، هادی هدایتی‌پور با اشاره به اهمیت فعالیت مربیان بهداشت اظهار کرد: مدارس ابتدایی اولویت نخست برای جذب مربی بهداشت هستند و این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد مدارس پسرانه مقطع ابتدایی بدون مربی بهداشت هستند.

وی خاطرنشان کرد: مربیان بهداشت شرح وظایف خاص خود را دارند که از جمله آنها بررسی و آموزش بهداشت فردی است که در این بخش بیماریابی انجام می‌دهند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به دیگر وظایف مربیان بهداشت گفت: بررسی بهداشت دهان و دندان، بهداشت محیط آموزشگاه، بهداشت روان دانش‌آموزان و شرح وظایف آنها از فعالیت‌های دیگر مربیان بهداشت است.

وی خاطرنشان کرد: مربیان بهداشت، بهداشت‌یارانی در مدارس تربیت می‌کنند که از جمله آنها بهداشت‌یار کلاس، بهداشت‌یار محیط و بهداشت‌یار روان است.

هدایتی‌پور عنوان کرد: مربیان بهداشت در گام نخست به تربیت بهداشت‌یاران می‌پردازند و در گام دیگر دانش‌آموزان را از نظر بینایی، شنوایی، بهداشت فردی و بیماری‌های واگیر و غیرواگیردار غربالگری می‌کنند و افراد مشکوک و مبتلا به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده می‌شوند و به اولیای دانش‌آموزان نیز در زمینه مسائل بهداشتی آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۷۵۰ نفر دانش‌آموز باید یک مربی بهداشت وجود داشته باشد، یادآور شد: ۳۰۰ مربی بهداشت باید در سطح استان وجود داشته باشد، با توجه به اینکه اکنون ۱۰۰ مربی بهداشت در مدارس استان وجود دارند، بنابراین به ۲۰۰ مربی بهداشت در مدارس سه مقطع نیاز است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfjtdm.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما