دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 10388

پیریایی: ظرفيت هاي جهاني قم معرفي شود

قم نيوز : قم نیوز: مديركل امور ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه با پيريايي استاندار قم ديدار و گفت گو كرد.
پیریایی: ظرفيت هاي جهاني قم معرفي شود
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومي استانداري قم، كرمرضا پيريايي در اين ديدار با اشاره به كاركردهاي ملي و جهاني قم در عرصه هاي ديني و فرهنگي، تصريح كرد: شناسايي اين ظرفيت ها و برنامه ريزي مناسب براي تحقق اين نقش و كاركرد هاي ويژه از ماموريت هاي مهمي است كه تشكيلات فرهنگي فعال در حوزه ديپلماسي خارج از كشور بايد پيگير آن باشند.

استاندار قم با بيان اين كه قم با توجه به جميع ويژگي ها و قابليت هاي برخوردار، به عنوان يك جهانشهر و كانون توليد و نشر علوم و معارف ديني در سطح جهان اسلام مطرح است، خاطرنشان كرد: قم در معرفي فرهنگ و هنر ديني كشورمان به جهان، داراي نقش و اثر گذاري ممتازي است كه بايد با بهره مندي از ابزارهاي لازم، زمينه آشنايي جهاني با اين سطح از جايگاه فراهم شود.

وي حضور قم در صحنه هاي فراملي را براي تبيين فرهنگ ناب اهل بيت ضروري خواند و افزود:رساندن صداي اسلام به گوش جهانيان رسالت سنگيني است که به حمد الله امروز در پرتو عنایت نظام و هدايت مرجعیت ديني، زمينه هاي آن فراهم شده است.

استاندار قم همچنين با اشاره به مزيت هاي قم در بخش سرمايه گذاري و توليد، از برگزاري همايش معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري استان در بهمن ماه جاري خبر داد و گفت: برای اطلاع رساني اين همايش و جذب سرمایه های خارجی می توان از ظرفيت شورای ایرانیان کمک گرفت.

مديركل امور ايرانيان وزارت خارجه نيز در اين نشست ضمن ارائه گزارشي از فعاليت ها و اقدامات حوزه كاري، برنامه ريزي براي استفاده مناسب از پتانسل ايرانيان خارج از كشور را از مهم ترين ماموريت هاي پيش روي اين مركز برشمرد و گفت:. اگر برنامه ريزي و سياستگذاري درستي در اين حوزه نداشته باشيم و از آن بعنوان يك فرصت بهره نبريم، يقينا دشمن آن را تبديل به تهديد خواهد كرد.

سيد كاظم سجادي با اشاره به وظايف ادارات و واحدهاي زير مجموعه اين مركز، افزود: پيگيري مربوط به امور زندانيان ، امور دانش آموزان و دانشجويان و طلاب و مدارس ايرانيان خارج از كشور و اعزام بيماران صعب العلاج از ماموريت هايي است كه توسط مركز امور ايرانيان وزارت خارجه انجام مي شود.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcjotev.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما