چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 10445

۷/۵ درصد تولید تخم مرغ کشور در قم صورت می گیرد

قم نيوز : قم نیوز، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۷/۵ درصد از تولیدات تخم مرغ کشور در قم تولید می شود.
۷/۵ درصد تولید تخم مرغ کشور در قم صورت می گیرد
به گزارش قم نیوز، حسین علی بیگی با بیان اینکه سالانه ۵۹ هزار و ۳۸ تن تخم مرغ در استان قم تولید می شود، افزود: براساس سرانه مصرف، ۲۱ درصد از تولیدات تخم مرغ در استان مصرف و ۷۹ درصد مازاد بر نیاز بوده که به استان های دیگر کشور صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه دو درصد تولیدات مرغ کشور در قم تولید می شود، گفت: استان قم سالیانه حدود ۳۳ هزار و ۱۸۴ تن گوشت مرغ کشور را تامین می کند.

علی بیگی اظهار داشت: براساس سرانه مصرف ۷۶ درصد از تولیدات گوشت مرغ در استان مصرف و ۲۴ درصد مازاد بر نیاز به سایر نقاط کشور صادر می شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۸ هزار و ۱۶۳ تن گوشت قرمز در قم تولید می شود، عنوان کرد: براساس سرانه مصرف، ۲۳ درصد از تولیدات گوشت قرمز در استان مصرف و ۶۷ درصد مازاد بر نیاز به دیگر استان های کشور صادر می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم، با اشاره به اینکه سالیانه ۱۴۸ هزار تن شیر خام در استان قم تولید می شود، اضافه کرد: براساس سرانه مصرف، ۸۹ درصد از تولیدات شیر در استان مصرف و ۱۱ درصد مازاد بر نیاز به سایر استان ها صادر می شود.

علی بیگی همچنین بابیان اینکه سهم استان قم در بخش تولید عسل سالیانه ۲۴۵ تن است، افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۰ فروند کندو عسل با تولید متوسط ۱۴ کیلوگرم در هر کندو نیز از دیگر ظرفیت های استان قم دربخش کشاورزی می باشد.

وی گفت: ۵۹۴ واحد دام و طیور با ظرفیت ۱۴ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۲۳۰ راس و قطعه در استان قم فعال است.

علی بیگی ادامه داد: ۴۰ هزار و یکصد راس گاو شیری، ۷۷ هزار و ۵۰۰ راس گوساله پرواری و ۷۲۰ هزار راس دام سبک از ظرفیت های بخش دامداری استان به شمار می آید.

وی افزود: ۴۱۵ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت هفت میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۵۰ قطعه، ۱۴۷ واحد مرغداری مرغ تخم گذار به ظرفیت شش میلیون و ۲۴۹ هزار و ۳۸۰ قطعه و ۲۱ واحد پولت تخم گذار به ظرفیت یک میلیون و ۸۸ هزار قطعه از ظرفیت های بخش مرغداری قم محسوب می شود.

انتهاي پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcdko0f.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما