پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 10478
شهردار قم عنوان کرد

لزوم جمع‌آوری ریل قطار برای بازگشایی بلوار پیامبر اعظم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به مشکل فعلی در خصوص بازگشایی مسیر تندرو بلوار پیامبر اعظم گفت: باید ریلی که از این مسیر عبور می‌کند، جمع‌آوری شود تا ما شاهد تردد خودروها در بلوار باشیم.
لزوم جمع‌آوری ریل قطار برای بازگشایی بلوار پیامبر اعظم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری عصر امروز در پایان بازدید خبرنگاران قم از پروژه‌های عمرانی در نشستی خبری پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره دستاوردهای سفر خود به تایلند و اهداف این سفر اظهار کرد: این سفر با هدف شرکت در اجلاس شهرداران آسیایی برگزار شد و قم نیز که یک شهر بین‌المللی است، باید نسبت به گسترش ارتباط با دیگر کشورها اهتمام داشته باشد.

شهردار قم با اشاره به اینکه در این سفر علاقه‌مندی خود را برای برقراری ارتباط با مسئولان شهر آیوتایا که پایتخت قدیم کشور تایلند به شمار می‌رود، اعلام کردیم، ادامه داد: شیخ احمد قمی در چهار قرن پیش به این شهر رفته و در آنجا دارای اعتبار خوبی بوده و همانجا نیز به خاک سپرده شده است، به همین دلیل مردم این شهر ارتباط و آشنایی خوبی با قم دارند.

دلبری با بیان اینکه باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم، خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که در این شهر ضمن راه‌اندازی موزه‌ای برای معرفی قم، دانشگاه قم‌شناسی را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی در ادامه در خصوص وضعیت اجرای پروژه میدان بزرگ امام خمینی(ره) تصریح کرد: اسکلت این میدان به صورت کامل اجرایی شده و در مرحله نازک‌کاری از برنامه عقب هستیم.

شهردار قم افزود: در حال حاضر راه‌اندازی پارکینگ‌های این پروژه در اولویت قرار داشته و راه‌اندازی واحدهای تجاری در مرحله بعد قرار دارند.

شهردار قم با اشاره به بروز مشکلات مالی تاکید کرد: با وجود مشکلات مالی در حال مدیریت پروژه‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم که روند اجرای پروژه‌ها حفظ شود.

دلبری با بیان اینکه در زمینه تخصیص بودجه‌های دولتی هم مشکل داشته‌ایم، بیان کرد: در زمینه اجرای بلوار پیامبر اعظم(ص) اجازه بازگشایی مسیر اصلی را برای حفظ امنیت مردم و مسافران ندادیم.

وی با اشاره به مشکل فعلی در خصوص بازگشایی مسیر تندرو این بلوار اذعان داشت: باید ریلی که از این مسیر عبور می‌کند، جمع‌آوری شود تا ما شاهد تردد خودروها در بلوار باشیم، البته مسئولان راه‌آهن قول مساعد داده‌اند که نسبت به جمع‌آوری این ریل و ایجاد کمربندی اقدام کنند.

شهردار قم ابراز داشت: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی مسیر کندرو و فضای سبز بلوار هستیم.

دلبری در خصوص فرا رسیدن زمان بازپرداخت اوراق مشارکت اضافه کرد: از بانک ملی درخواست کرده‌ایم که یک سال اوراق را استمهال کرده و یا با پرداخت تسهیلات شرایطی فراهم کند تا بتوانیم با فروش بدنه طرح نسبت به حل این مشکل اقدام کنیم.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcjoxev.uqeyazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما