> پژوهش در تولید علم جایگاه والایی دارد | قم نیوز
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 10508
حجت السلام سعیدی:

پژوهش در تولید علم جایگاه والایی دارد

قم نيوز : قم نیوز: خطیب جمعه قم: پژوهش در تولید علم دارای جایگاه والائی است که حوزه و دانشگاه نیز می تواند در کنار هم در جهت پژوهش و تولید علم به ویژه علوم اسلامی گام های ارزنده ای بردارد.
پژوهش در تولید علم جایگاه والایی دارد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سعیدی با گرامیداشت هفته پژوهش یادآور شد: پژوهش در تولید علم دارای جایگاه والائی است که حوزه و دانشگاه نیز می تواند در کنار هم در جهت پژوهش و تولید علم به ویژه علوم اسلامی گام های ارزنده ای بردارد.

خطیب جمعه قم در خطبه های خود با اشاره به تلاش های شهید مفتح در پیوند حوزه و دانشگاه عنوان کرد: این شهید بزرگوار در طول زندگی خود تلاش های فراوانی در ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه داشت.

حجت الاسلام محمد سعیدی افزود:از آن جا که دشمن هرگز تحمل رشد و اعتلای این انقلاب را نداشت متاسفانه گروه منحرف فرقان تحت تاثیر تبلیغات مخرب و انحرافی دشمن ایشان را به شهادت رساندند اما پیوند حوزه و دانشگاه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان ثمرات مهم این اتحاد و پیوند اذعان کرد: پیوند و اتحاد حوزه های علمیه و دانشگاهها، ثمرات ارزشمندی در اعتلای انقلاب دارد و باید این اتحاد بیش از گذشته در جهت رشد علمی، دینی و فکری جامعه تحقق یابد.


وی در خطبه های خود با تاکید بر تقوای الهی در همه مراحل زندگی تصریح کرد: یکی از ثمرات مهم تقوا، آزادی فردی، اجتماعی و رهائی از اسارت نفس بوده که طبق آیات و روایات اسلامی تقوای الهی کلید درب های بسته و زمینه ساز نجات بشریت است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) عنوان کرد: مهم ترین نشانه تقوای انسان، عبودیت، انجام تکالیف الهی و حرکت در مسیر حقانیت می باش.

خطیب جمعه قم خاطرنشان کرد: خداوند جهان هستی را بیهوده و پوچ نیافریده است و با آفرینش هدفمند انسان در زندگی سالم، سازنده و دین مدار، روز رستاخیز را برای جزا و پاداش او قرار داده است.

وی افزود:جهان آفرینش با همه وسعت و بزرگی خود، ظرفیت محدودی در پاسخگوئی به اعمال نیک و بد انسان دارد از این رو خداوند قیامت را برای پاداش و جزای انسان مطابق با اعمالش آفریده است.

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به سالروز ورود اسرای کربلا به شام گفت:اسلام ابوسفیانی، تبلیغات بنی امیه و تاثیر مخرب آن بر افکار عمومی، اوضاع مسلمانان آن روز را به گونه ای رقم زد که از ورود سرهای بریده و اسیران اهل بیت(ع) ابراز شادی و خشنودی می کردند.

وی همچنین با بیان سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در این ایام خاطرنشان کرد:پیروی از اهل بیت(ع) و سیره آنان انسان را به درجات بالائی و ثمرات متعالی می رساند و چه مشکلات بزرگی که با دست این بی بی کوچک از خاندان اهل بیت(ع) گشوده نمی شود.

انتهاي پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcdjk0f.yt0zz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما