شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : 10510
منبع : قم نیوز
یک سایت اطلاع رسانی حوزوی مدعی شد:

آموزش و پرورش از مراجع تقلید استفاده ابزاری می کند!

قم نيوز : قم نیوز: سایت خبری روات حدیث که خود را یک پایگاه مستقل می داند که توسط عده ای از طلاب اداره می شود، در مطلبی، وزیر آموزش و پرورش را به استفاده ابزاری از مراجع تقلید متهم کرده است.
تصویر صفحه اول پایگاه روات حدیث. در زیر لوگو به شکل بسیار ریز نوشته شده است: پایگاه تحلیلی ویژه حوزه‌های علمیه.
تصویر صفحه اول پایگاه روات حدیث. در زیر لوگو به شکل بسیار ریز نوشته شده است: پایگاه تحلیلی ویژه حوزه‌های علمیه.
به گزارش قم نیوز، در پی حادثه آتش سوزی در یکی از مدارس کشور و سوختگی و فوت جمعی از دانش آموزان دختر، وزیر آموزش و پرورش زیر آماج انواع حملات و انتقادها از سوی رسانه‌ها، نمایندگان مجلس و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

در یکی از این واکنش‌ها که با دیدار وزیر آموزش و پرورش از قم ارتباط دارد، سایتی به نام "روات
حدیث" با انتقاد از دیدار وزیر آموزش و پرورش با دو تن از مراجع تقلید، آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله العظمی گرگانی، وی را متهم به استفاده ابزاری از بیوت گرانقدر مرجعیت کرده است.

در این مطلب که با عنوان "استفاده ابزاری از بیت شریف مرجعیت: چرا؟!" در این سایت منتشر شده است، آمده است: "وزیر آموزش و پرورش که پس از حادثه مورد اشاره رفتاری انتقادبرانگیز داشته و واکنش مناسبی در برابر آنچه در حیطه مسئولیت وی روی داده از خود نشان نداده است، در همایشی که با حضور فرهنگیان استان قم و در مرکز فقهی ائمه اطهار علیه‌السلام برگزار شد، به حادثه آتش‌سوزی نیز اشاره کرد و توضیحاتی در این باره داد، اما هیچ اثری از همدردی با داغدیدگان این حادثه در سخنان ایشان به چشم نمی‌خورد."

در ادامه این مطلب، نویسنده مطلب، که گویی از حادثه آتش سوزی مدرسه روستایی، بسیار ناراحت بوده است، با ادبیاتی تند، ضمن انتقاد از نحوه برخورد وزیر آموزش و پرورش،
حضور وزیر را در بیت مراجع عظام تقلید به باد انتقاد گرفته است و غیر مستقیم از پذیرش وی در این بیوت گرانقدر، انتقاد کرده است.

روات حدیث نوشته است: "با توجه به شأن رفیع مرجعیت شیعه در جامعه اسلامی،  به نظر می‌رسد اینگونه حضور یافتن در بیت مراجع عظام تقلید، آن هم پس از واکنش‌های نامناسب درباره حادثه پیرانشهر، استفاده ابزاری از مراجع و اثبات تلویحی درستی رفتارهای غیرمسئولانه وزیر آموزش و پرورش است. "

نویسنده مطلب در بند انتهایی یادداشت، نظر خود را صریح تر اعلام کرده است و از بیوت مراجع خواسته است تا اجازه حضور مسوولان این چنینی را در بیوت خود ندهند. وی نوشته است: "به نظر می‌رسد اینگونه مسئولان که درباره حیطه تحت مسئولیت‌شان پاسخگویی واقعی و سریع به رسانه‌ها و مردم ندارند، بهتر است اجازه حضور در دفتر مراجع معظم تقلید پیدا نکنند. چرا که دیدار آنها با مراجع تقلید می‌تواند تایید تلویحی اقدامات آنها از سوی مراج عظام تلقی شود."

شایان ذکر است روات حدیث، پایگاهی خبری
ـ تحلیلی است که مشخص نیست توسط کدام گروه یا جریان سیاسی اداره می شود. در بخش درباره ما این پایگاه، هیچ گونه اطلاعاتی در این باره قید نشده است و تنها به ذکر مستقل بودن و طلبه بودن نویسندگان آن، بسنده شده است.

همچنین این پایگاه در سایت ساماندهی پایگاه های خبری نیز ثبت نشده است و مشخص نیست مسوولیت این گونه مطالب که با هدف ایجاد شکاف میان دولت و مراجع تقلید نوشته می شوند، با کدام فرد یا سازمان و ارگان است. این در حالی است که مقام معظم رهبری، در فرمایشات خود مکرر به تنش زدایی و دقت رسانه ها به ویژه پایگاه های اینترنتی در دوری از تنش تاکید کرده اند و فعالیت این چنینی سایت روات حدیث، مغایر با فرمایشات اکید رهبر معظم انقلاب است.

حال باید دید کدام سازمان یا ارگان یا فرد، این چنین با جرات و بدون مشخص کردن اطلاعات خود، بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری عمل می کند!

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcgzn9q.ak9zq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

علی
ببخشید شما که به سایت خبری روات حدیث رو اشاره کردید و گفتید معلوم نیست چه کسانی آن را اداره می کنند و در بخش ارتباط با ما چیزی دریافت نشده ، میشه در یک خبر جداگانه توضیح دهید کسانی که قم نیوز را راه انداختند چه کسانی هستند و آیا مجوز دارند و چرا در بخش ارتباط با ما در سایت شما چیزی درج نشده است؟

-----
مرجع اعلام هویت سایت ها، ثبت در سایت ساماندهی وزارت ارشاد است. همچنین سایت های مرتبط با هر ارگان و نهادی، توسط مرجع عالی آن سازمان، شناسایی و ساماندهی می شوند. مع الوصف روات حدیث نه در سایت ساماندهی ثبت شده است و نه مرکز مدیریت حوزه علمیه، اطلاعی از صاحب این سایت دارد.
در مورد قم نیوز، اطلاعات بالا در مراکز ساماندهی و ارشاد قم موجود است. همچنین مطالب و اخبار قم نیوز، بعضا با اسم واقعی نویسنده یا عکاس منتشر می شوند.
مطلب زیر نیز که با نام نویسنده حدود یک سال قبل منتشر شده است، به نوعی درباره ما قم نیوز تلقی می شود. http://www.qomnews.ir/vdci.rapct1ap3bc2t.html

اما عدم وجود بخش درباره ما و تماس با ما، ایراد واردی است که در روزهای آتی برطرف می شود. از تذکر شما ممنونیم.