?>?> قم نیوز - برگزاری همایش مهارتهای زندگی در پیشگیری از اعتیاد و ایدز - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری همایش مهارتهای زندگی در پیشگیری از اعتیاد و ایدز

29 آذر 1391 ساعت 9:53

قم نیوز: همایش مهارتهای زندگی در پیشگیری از اعتیاد و ایدز توسط کانون دانشجویی هلال احمر استان قم در دانشگاه آزاد قم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم: همایش مهارتهای زندگی در پیشگیری از اعتیاد و ایدز با حضور مدیر عامل و معاونین جمعیت و جمع کثیری از دانشجویان در سالن غدیر دانشگاه آزاد قم برگزار گردید.

دکتر مقدم جانشین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در ابتدای این مراسم گفت: ایدز بیماری است که نباید وجود آن را در کشور و حتی در قم کتمان کرد و تنها راه پیشگیری آن اطلاع رسانی درست و دقیق است و نیز تقویت باورهای دینی نسل جوان علی الخصوص دانشجویان است.

وی گفت: بیماری ایدز قبل از اینکه یک بیماری عفونی باشد یک مشکل اجتماعی است که می تواند در کلیه ابعاد و سطوح از منظر اقتصادی-اجتماعی- فرهنگی و بهداشتی تاثیر گذار باشد.

حجة الاسلام و المسلمین زهراپور از اساتید دانشگاه و سخنران این همایش در بخشی از سخنان خود گفت: خداوند سبحان از باب لطف و رحمت رسولانی فرستاده تا بشر هدایت و به رشد وکمال برسد. رذایل اخلاقی و شرارت ها، انسان ها را به سوی شر وبدی سوق می دهد و کسی که باورهای دینی اش ضعیف و سست باشد به راحتی گمراه شده و به سمت و سوی مواد افیونی و مخدر کشیده می شود.

وی تصریح کرد: نتیجه این سستی مبتلا شدن به یک فرد معتاد و در نهایت ابتلاء به بیماری ایدز است.

حجة الاسلام و المسلمین در ادامه سخنان خود راهکارهای عملی و کاربردی دینی را برای حاضرین در همایش تبیین نمود و اذعان داشت: آموزش های دینی و افزایش باورهای دینی در مردم عوامل مهمی هستند که با عث می گردد فرد برای فرار از مشکلات به مواد مخدر روی نیاورد.

در پایان این همایش یک فرد HIVمثبت برای دانشجویان صحبت کرد و دربین اظهارات خود گفت: در حال حاضر من با داشتن ایدز خیلی زیبا زندگی می کنم زیرا می دانم که خداوند مرا دوست دارد و من به او عشق می ورزم.

انتهای پیام/115/


کد مطلب: 10634

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/10634/برگزاری-همایش-مهارتهای-زندگی-پیشگیری-اعتیاد-ایدز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir