يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 10768
با موضوع سبک زندگی اسلامی

طرح رشد در حوزه علمیه خواهران اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران از اجرای طرح رشد با موضوع سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های علمیه خبر داد.
طرح رشد در حوزه علمیه خواهران اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمود خالقی با اشاره به اجرای طرح رشد در مدارس علمیه خواهران گفت: امسال برای این طرح موضوع سبک زندگی اسلامی را در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: این طرح از آغاز سال گذشته به صورت مسابقه، به منظور تشویق طلاب خواهر به انجام پژوهش‌های گروهی و هماهنگ‌‌سازی تحقیقات با نیازهای جامعه و ضرورت پاسخگویی به آنها در سراسر مدارس کشور برگزار شد.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ابراز داشت: در سال گذشته طرح رشد با تشکیل حدود ۹۰۰ گروه پژوهشی که در آن پنج نفر زیر نظر یک استاد راهنما فعالیت‌ می‌کنند، نزدیک به ۴۵۰۰ نفر از خواهران طلبه را به تحقیق مشغول کرده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در دو قالب تحقیق کتابخانه‌ای و پیمایشی در حال اجرا بوده و با استقبال زیادی مواجه شده است خاطرنشان کرد: از امتیازات و ویژگی‌‌های جالب این مسابقه پژوهشی، گروهی بودن آن است که موجب ترویج کار گروهی در مدارس علمیه می‌شود.

خالقی گفت: این طرح در سال گذشته با موضوع آسیب‌شناسی محافل مذهبی اجرا شد که با توجه به کاربردی بودن این موضوع نتایج این پژوهش‌ها برای نهادهای فرهنگی و تصمیم‌گیران جامعه بسیار سودمند است.

وی سبک زندگی اسلامی را نیز یک موضوع کاربردی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری به این موضوع داشته‌اند، این طرح را در این راستا هدایت می‌کنیم تا نتایج این پژوهش‌ها در حوزه علمیه خواهران بتواند مشکلات جامعه در این زمینه را برطرف کند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbwzb8.rhbg0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما