چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : 10904

بارش باران و مشکلات تردد شهروندان قمی

قم نيوز : قم نیوز: بارش باران که از روز گذشته در استان قم آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد، همچون سالهای گذشته باعث بروز مشکلاتی در تردد شهروندان قمی شده است.
بارش باران و مشکلات تردد شهروندان قمی
به گزارش قم نیوز، بارش بی امان باران که نخستین بارش جدی نزولات آسمانی زمستان امسال در این استان است، تردد را در خیابان ها مختل کرده و موجب ترافیک در برخی معابر شهر شده است.

برخی عملیات عمرانی در میادین و خیابان‌های اصلی شهر نیز دلیل دیگری برای سخت‌تر شدن عبور و مرور شده و مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

بر اثر شدت بارش باران و نبود کشش برای جذب باران، برخی جوی ها و آبروهای شهر مسدود شده و آب با شدت زیاد بر روی خیابان ها و ‏معابر شهر قم ‏روان شده است‎‏.

شدت و تداوم بارندگی، همچنین موجب پرآب شدن رودخانه قمرود و آبگرفتگی مناطق روستایی و کندی تردد در جاده های استان قم شده است.

مسوولان شهری قم ماه‌های گذشته از ایجاد مسیرهای مناسب برای روان‌سازی آب‌های ناشی از بارش باران و برف در این شهر خبر داده و وعده داد‌ه بودند که در ماه‌های پایانی سال، در این شهر مشکل جدی در زمینه آب‌گرفتگی معابر رخ نخواهد داد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در گفت و گو با ایرنا، افزود: ستادهای ۲۶ گانه همراه با تیم های واکنش سریع بطور ویژه فعال و در هشت منطقه شهرداری به ریاست شهردارهای مناطق مستقر شده اند.

مهدی اصفهانیان مقدم با بیان اینکه معاونت خدمات شهری نظارت و اجرای خدمات را بر عهده دارد، افزود: نیروهای ستادی، خدماتی و فضای سبز شهرداری با آمادگی کامل و به کارگیری ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین، سبک و تجهیزات ویژه زمستانه به استقبال رحمت الهی رفته است.

وی ادامه داد: با توجه به کارشناسی های صورت گرفته در سالهای گذشته، بافت های فرسوده شهری و نقاط آسیب پذیر استان مشخص شده است و بیشترین تمرکز پرسنل شهرداری بر روی این مناطق است تا از آبگرفتگی معابر که موجب اختلال در تردد و رفت و آمد شهروندان می شود، جلوگیری شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امکان احداث کانال در بافت های فرسوده وجود ندارد، شهرداری با حفر ۳۰۰ حلقه چاه در این مناطق حفر کرده است که نقاط هسته ای شهر از جمله مراکز درمانی و مدارس در اولویت بوده است.

اصفهانیان مقدم علت تجمع نقطه ای آبها در سطح معابر را ناهموار بودن و نشست آسفالت دانست و افزود: رها کردن فاضلاب خانگی و ضایعات به نهرها که باعث اشباع ظرفیت نهرها می شود از جمله عوامل تجمع آبهای سطحی در معابر اصلی و فرعی شهر است.

وی گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری بصورت ۲۴ ساعته آماده شنیدن پیشنهادات و انتقادات شهروندان است که همشهریان می توانند در صورت بروز مشکل با این سامانه تماس بگیرند.

گفتنی است اداره کل هواشناسی استان قم نیز از بارش باران و کاهش دمای هوا در مناطق مختلف استان از روزهای گذشته خبر داده بود.

مدیرکل هواشناسی قم در این زمینه به ایرنا گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ میلی متر در قم باران باریده است که این میزان در شهرهای سلفچگان، کهک و دستجرد به ترتیب ۳/۱۶، ۲/۱۳ و ۱۲ بوده است.

یحیی زارع با بیان اینکه بیشترین میزان بارش در روستای علی خان بیگی و با ۲۷ میلی متر بارندگی بوده است، پیش بینی کرد: بارش باران تا اواخر وقت امروز ادامه یابد و دمای هوا نیز به منفی چهار درجه سانتیگراد کاهش یابد.

هوای قم هم اکنون چهار درجه سانتیگراد است که در ۲۴ ساعت گذشته حداقل و حداکثر دمای استان به ترتیب، چهار و ۹ درجه بوده است.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، وضعیت هوای استان در ۲۴ ساعت آینده ابری و همراه با بارش در ارتفاعات خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdon0f.yt0zz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما