پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 10924
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

راه‌اندازی کمیته حمایت و صیانت از آثار فرهنگی، مصداقی برای امر به معروف و نهی از منکر است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم راه اندازی کمیته حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری استان را مصداقی برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.
راه‌اندازی کمیته حمایت و صیانت از آثار فرهنگی، مصداقی برای امر به معروف و نهی از منکر است
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی طبا صبح امروز در حاشیه بازدید نمایندگان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در سخنانی فرهنگ سازی این فریضه را ضروری عنوان کرد و گفت: فعالیت در خصوص فرهنگ سازی این فریضه، وظیفه تمامی دستگاه های استان از جمله این اداره کل است.

اسماعیلی طبا با اشاره به فعالیت های ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم درخصوص فرهنگ سازی این فریضه گفت: راه اندازی مرکز حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری استان، مبارزه با تکثیر غیر مجاز لوح های فشرده، برخورد با توزیع آثار غیر مجاز و همچنین حساسیت بیشتر در صدور مجوز کتاب برای جلوگیری از چاپ کتاب های نامناسب نمونه های بارز امر به معروف ونهی از منکر است که توسط این اداره کل در حال انجام است.

وی با اشاره به ضرورت توجه و فعالیت ویژه تمامی دستگاه های استان درخصوص فرهنگ سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قم، تصریح کرد: نیاز است هر دستگاه اجرایی استان به نوبه خود با استفاده از تمامی ظرفیت های دستگاه مربوطه و امکانات استان از جمله تابلوهای تبلیغاتی، تلویزیون شهری و... در این زمینه انجام وظیفه کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم به فعالیت هنری این اداره کل در فرهنگ سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این اداره کل همچنان که پیش از این نیز اعلام کرده بود، از نمایش هایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر حمایت می کند.

در این جلسه، نماینده ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن قدرداری از تلاش های اداره کل فرهنگ وا رشاد اسلامی استان قم در این زمینه، فرهنگ سازی این فریضه در میان کارکنان، خانواده آنان و همچنین مراجعان و نیز توسعه و ترویج تذکر لسانی را از وظایف تمامی دستگاه های اجرایی استان عنوان کرد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این جلسه اعلام آمادگی کرد تا با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، در بازه های زمانی معین، از اصناف مختلف دعوت کرده و با استفاده از کارشناسان مطرح و مرتبط با این موضوع، موارد لازم در برخورد با اقلام فرهنگی غیر مجاز، آموزش داده شده تا از بروز اینگونه ناهنجاری ها جلوگیری شود.

انتهای پیام /115/
https://qomnews.ir/vdcfj1dy.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما