پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : 11086
آیت الله سبحانی‌ مطرح کرد

اهتمام سازمان اوقاف به بازسازی مساجد قدیمی‌

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم با اشاره به وضعیت نامناسب برخی مساجد که دارای قدمت زیاد هستند خواستار توجه به احیای این مساجد شد.
اهتمام سازمان اوقاف به بازسازی مساجد قدیمی‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به وضعیت برخی از مساجد در کشور اشاره کرد و گفت: برخی از مساجد در کشور به دلیل قدمت زیاد در حال تخریب شدن هستند و باید سازمان اوقاف در این زمینه اقدامی انجام دهد.

وی با بیان اینکه می‌توان از درآمدهای این سازمان برای احیای این مساجد هزینه کرد، افزود: در برخی مناطق مردم توان تأمین هزینه‌های اداره مساجد را ندارد و باید سازمان اوقاف در این خصوص وارد شده و متولی باشد.

این مرجع تقلید به اهمیت فعالیت در عرصه ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت اشاره کرد و یادآور شد: در کشورهای عربی امور مذهبی با نظارت وزارت اوقاف و امور دینی صورت می‌گیرد و در کشور ما نیز سازمان اوقاف می‌تواند در عرصه قرآن و فرهنگ اهل بیت فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشد.

وظیفه سنگین حوزه و اوقاف در جنگ فرهنگی
وی با اشاره به چاپ مجلاتی تخصصی در حوزه قرآن گفت: باید این مجلات قابلیت ترجمه به زبان عربی را داشته و پس از ترجمه شدن به کشورهای مختلف ارسال شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زمینه حفاظت از نظام وظیفه سنگینی دارند خاطرنشان کرد: امروز علیه نظام از سوی دشمنان جنگ نرم اعتقادی و فرهنگی دشمنان شکل گرفته است ولی همه باید در برابر این جنگ ایستادگی کرده و از نظام، اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) دفاع کنند.

وی در پایان گفت: عمل کردن به نظرات علما و اساتید حوزوی در خصوص مسائل مرتبط با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید مورد توجه مسئولان این سازمان قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfvxdy.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

نمازگزار مسجد ارشاد اهواز
اینها فقط حرف است بیایید مسجد ارشاد اهواز را که از مهمترین مساجد شهر می باشد را ببینید که از کاشی های دیوارها گرفته تاکولرها و سرویس های بهداشتی آن خراب است.