پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۱
کد مطلب : 11088
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد:

سامانه جامع اطلاعات موقوفات در 500 نقطه کشور فعال است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سال جاری بیش از 900 هزار نفر در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند که این میزان نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته است.
سامانه جامع اطلاعات موقوفات در 500 نقطه کشور فعال است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی امروز در دیدار با آیت الله جوادی آملی در قم با اشاره به سه وظیفه اساسی رسیدگی به موقوفات، آبادانی امام زادگان و امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: با اقداماتی که تاکنون انجام شده اعتماد به این این سازمان افزایش یافته به طوری که در سال ۹۰ بیش از ۱۵۰۰ مورد وقف و طی شش ماهه نخست امسال نیز ۸۰۰ مورد وقف صورت گرفته که نسبت به سال های قبل رشد هفت برابری داشته است.

وی افزود: پرداختن به استیفای حقوق موقوفات نیز از طریق سامانه بانک اطلاعاتی موقوفات صورت می گیرد و تاکنون در ۵۰۰ نقطه کشور این سامانه دایر شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه عمران و آبادانی بقاع متبرکه در دستور کار این سازمان قرار دارد گفت: مردم ایران نیز عنایت ویژه ای به این مسئله داشته و در طول سال هم چند برنامه ملی در مناسبت های گوناگونی چون محرم و صفر و عید نوروز در بقاع متبرکه اجرا می شود.

وی از انجام ۱۴۰ میلیون سفر زیارتی طی سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در طول عید نوروز امسال نیز ۵۵ میلیون نفر به بقاع متبرکه مراجعه و این اماکن را زیارت کرده اند.

محمدی با اشاره به فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: بیش از ۳ هزار دانشجوی زن و مرد در ۲۱ دانشگاه قرآنی این سازمان مشغول به تحصیل هستند و علاوه بر این در سال جاری بیش از ۹۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تعداد حافظان قرآن کریم در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: مسابقات و کلاس هایی نیز در این زمینه برگزار می شوند و در خصوص ترجمه قرآن به زبان های گوناگون هم تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و ترجمه به چند زبان خارجی دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر احیای فرهنگ وقف ابراز کرد: سرمایه های عظیمی در کشور وجود دارند که به صورت موقوفه هستند اما میزان درآمدزایی آنها متناسب با تعدادشان نیست بنابراین باید به تدریج همه آنها را احیا کنیم.

محمدی بیان داشت: بیش از ۵۶ درصد درآمد امام زادگان برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه هزینه می شود و ۲۰ درصد نیز صرف فعالیت های فرهنگی می شود و تنها ۱۰ درصد حق تصدی است که آن هم در زمینه برنامه ای هزینه می شود و بار دیگر به همین اماکن باز می گردد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdch6vnz.23nz6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما