دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 11162
رکنی خبر داد:

جلوگیری از فعالیت واحد های صنعتی آلاینده قم در هفته هوای پاک

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم از طرحی جهت جلوگیری فعالیت واحدهای آلاینده این استان با همکاری دادستانی در هفته هوای پاک خبر داد.
جلوگیری از فعالیت واحد های صنعتی آلاینده قم در هفته هوای پاک
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی اظهار داشت: هفته هوای پاک از ۲۴ لغایت ۳۰ دی ماه است و برنامه های متعددی از سوی اداره محیط زیست استان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: اولین روز این هفته با عنوان " آموزش و هوای پاک" نامگذاری شده است و از برنامه های این روز، برگزاری زنگ هوای پاک در مدرسه ابتدایی گلدوست و برگزاری نشستی در دانشگاه ها بوده است.

رکنی با بیان اینکه روز دوم این هفته به نام " صنعت پاک و هوای پاک" است، گفت: در این روز مسئولین اداره کل محیط زیست استان از چاپخانه اسراء و نیروگاه حرارتی بازدید می کنند و اقدامات لازم باری جلوگیری از فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده با همکاری مراجع قضایی انجام می شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم تاکید کرد: روز سوم این هفته با عنوان " خودرو پاک - هوای پاک و درختکاری" نامگذاری شده است و در این روز کارگاه آموزشی در موزه تاریخ طبیعی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در روز سوم هفته هوای پاک همچنین مراسم درختکاری با حضور مسئولان نهادهای استان برگزار می شود، گفت: در این روز همچنین شهروندان قمی می توانند از موزه تاریخ طبیعی رازدید رایگان داشته باشند.

رکنی با اشاره به اینکه روز چهارم با عنوان" قانون و هوای پاک" است، گفت: در این روز با دادستان و قضات دادگستری ملاقاتی خواهیم داشت و در روز پنج شنبه که تحت عنوان" پایش و هوای پاک گنامگذاری شده است، از واحد دوچرخه برقی تندرو شهاب بازدیدی انجام می شود.

وی در پایان اظهار داشت: در روز پایانی هفته هوای پاک که روز " مشارکت مردمی و هوای پاک" نام دارد بنده در نمازجمعه استان و پیش از صحبت های خطیب محترم گزارشی به مردم ولایت مدار استان تقدیم خواهم کرد، همچنین مسئولان اداره کل محیط زیست در نماز جمعه بخش های استان نیز حضور خواهند یافت.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcau6n6.49n6i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما