شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 1154
19 آبان؛

یازدهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری یازدهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر، 19 آبان در قم خبر داد.
یازدهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید رسول موسوی نژادیان یازدهمین کنگره سراسری ادبیات غدیر توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه دائمی ادبیات آیینی برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش شعر و داستان فراخوان شد که با اتمام مهلت ارسال آثار که ۱۰ آبان مشخص شده است، کار داوری آثار رسیده آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه این کنگره از موضوعات مطرح شعر آیینی کشور است، ابراز کرد: در این کنگره همانند سال‌های گذشته، مداحان و شاعران برجسته کشور حضور یافته و به اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب خواهند پرداخت.

وی عنوان کرد: این کنگره با موضوعات مرتبط با حضرت علی(ع) و عید غدیر برگزار شده و به نظر می‌رسد امسال از نظر کیفی و کمی آثار قابل قبولی داشته باشیم.

موسوی ن‍ژادیان به تفاوت کنگره امسال با سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته آثار بر اساس شخصیت‌هایی که در زمینه غدیر کار کرده بودند شناسایی شده بود و توسط دبیرخانه مورد بررسی قرار گرفت اما امسال با توجه به راه‌اندازی دبیرخانه شعر آیینی در قم، برای این موضوع فراخوان داده شد تا آثار بیشتری ارسال شود.

وی با بیان اینکه کتاب یازدهمین کنگره ادبیات غدیر منتشر می‌شود، تاکید کرد: امور اجرایی کنگره توسط دبیرخانه شعر آیینی پیگیری شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.pqsa2bqs0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما