سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 11681
از ابتدای سال 92

پذیره‌نویسی اهدای خون بند ناف در قم آغاز می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل انتقال خون استان قم از آغاز پذیره‌نویسی اهدای خون بند ناف از اوایل سال 92 در قم خبر داد.
پذیره‌نویسی اهدای خون بند ناف در قم آغاز می‌شود
به گزارش قم نیوز، علی الهی با اشاره به راه‌اندازی مرکز اهدای خون بند ناف اظهار کرد: اکنون منتظر اخذ مجوز از سازمان انتقال خون هستیم تا خون بند ناف نوزادانی که در استان متولد می‌شوند و دارای شاخص‌های لازم هستند را ذخیره کنیم تا سلول‌های بنیادین از آن استخراج شود.

وی خاطرنشان کرد: استان قم پس از تهران جزو نخستین استان‌هایی است که این خدمت را ارائه می‌دهد و این امر امکان استفاده از سلول‌های بنیادین را در آینده فراهم می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان قم یادآور شد: سعی می‌کنیم با وجود محدودیت‌های اعتباری تا پایان سال راه‌اندازی این مرکز را نهایی کرده و از ابتدای سال آینده پذیره‌نویسی اهدای خون بند ناف را در استان آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه تجهیزات مهم و هزینه‌‌دار مرکز اهدای خون بند ناف در مرکز بانک خون بند ناف سازمان انتقال خون ایران قرار دارد گفت: ثبت مادران باردار و اخذ خون بند ناف در استان قم در هنگام زایمان پیگیری می‌شود.

الهی با اشاره به تشکیلات تفصیلی در نظر گرفته شده در دستگاه انتقال خون در حوزه معاونت رئیس جمهور گفت: اکنون تعداد پست‌های انتقال خون قم از ۴۵ به ۱۱۰ پست رسیده و دستگاه رسما به اداره‌کل انتقال خون استان قم ارتقا پیدا کرد که از این فرصت برای افزایش ظرفیت‌ها استفاده می‌‌شود.

اهداکنندگان خون قم جزو سالم‌ترین اهداکنندگان سطح کشور هستند
وی خاطرنشان کرد: مدلی که در ایران و کشور اسلامی در حوزه انتقال خون اجرا می‌شود در کمتر کشور آسیایی می‌توان مشاهده کرد.

مدیرکل انتقال خون استان قم یادآور شد: انتقال خون در کشور به صورت سازمان مستقل عمل می‌کند ولی در کشورهای دیگر تابع مراکز درمانی است.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان خون قم جزو سالم‌ترین اهداکنندگان سطح کشور هستند گفت: بر خلاف تصوراتی که در رسانه‌های بیگانه در خصوص وضعیت بهداشت و سلامت در استان وجود دارد مردم قم بر اساس مستندات از سالم‌ترین خون‌ها در سطح کشور برخوردار هستند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgq39q.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما