چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : 11713
ولایتی:

ایران پای حمایت از سوریه ایستاده است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ایران پای حمایت از سوریه ایستاده است زیرا سوریه حلقه مقاومت در برابر اسرائیل است.
ایران پای حمایت از سوریه ایستاده است
به گزارش قم نیوز، علی اکبر ولایتی در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد زین‌العابدین (ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ایران متعلق به این ملت بوده و خواهد بود اما قبل از پیروزی انقلاب اختیار آن در دست مردم این کشور نبود، اظهار کرد: در دوره قاجار روس و انگلیس و در زمان پهلوی به تدریج انگلیس، آمریکا و اسرائیل اختیاردار مملکت بودند.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت شیعه در هیچ دوره تاریخی به جز حکومت امام علی(ع) و دوره کوتاه امام حسن(ع) محقق نشده بود، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب حاکمیت ارزش‌ها را نداشتیم.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم اختیاردار شدند، اضافه کرد: تقریبا به تعداد سال‌هایی که از انقلاب گذشته است انتخابات برگزار کرده‌ایم.

دشمنان آگاهند که انتخابات‌های ایران واقعی است
ولایتی با تاکید بر اینکه تمام انتخابات از نظر دوست و دشمن واقعی بوده است، خاطرنشان کرد: رادیوهای بیگانه‌ای که علیه نظام جنگ تبلیغاتی می‌کنند، روی موضوع انتخابات ایران حساب کرده و می‌دانند انتخابات‌ها در ایران واقعی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان هم قبول دارند این حکومت نتیجه رای مردم است، اظهار کرد: در این کشور مردم رهبر را با یک واسطه، و رئیس جمهور و نمایندگان خود در مجلس را به طور مستقیم انتخاب می‌کنند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه در هیچ کشوری مردم این مقدار اختیار ندارند، تصریح کرد: در آمریکا و انگلیس مردم مجبور هستند به یکی از دو حزب رای بدهند و انتخاب سوم ندارند و جالب است که این کشورها مظهر دموکراسی هستند.

گرفتاری‌های نظام ناشی از کوتاهی دست دشمنان به منابع کشور است
ولایتی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به بیگانه اجازه نفوذ نمی‌دهد خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست خارجی‌ها قطع شد و گرفتاری‌هایی که دشمنان درست می‌کنند برای این است که می‌خواهند حکومت را بگیرند و اختیارات قبلی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که حکومت مستقل است و از منافع ملی دفاع می‌کند مخالفت خارج نشین‌ها ادامه دارد، انقلاب اسلامی از نظر آنها باید ساقط شده یا دموکراسی هدایت شده در آن ایجاد شود.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در خصوص دموکراسی هدایت شده، اظهار کرد: این بدین معنی است که فردی را به قدرت برسانند که در روز حادثه منافع آمریکا را بر ایران ترجیح دهد.

ولایتی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها دیگر شاه را نمی‌آورند بلکه به کسی کمک می‌کنند به قدرت برسد که منافع آنها را تامین کند، تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ ندهد دشمنی علیه ایران ادامه دارد.

در زمان شاه نفت را در قبال پرتقال واشنگتنی غارت می‌کردند
وی با تاکید بر اینکه برخی افراد می‌گویند در زمان شاه گوشت، مرغ و دلار ارزان بود، خاطرنشان کرد: چرا نمی‌گویید در زمان پهلوی شش میلیون نفت را غارت می‌کردند و به جای آن پرتقال واشنگتنی وارد می‌کردند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه غربی‌ها هزینه وارد کردن اسلحه را با ایران دو برابر حساب می‌کردند، تصریح کرد: نفت را غارت می‌کردند و دلار را ارزان نگه می‌داشتند.

ولایتی با تاکید بر اینکه اگر در جامعه دین حاکم نباشد و اصول جمهوریت را داشته باشیم، تازه مثل کشوری همچون یونان می‌شویم، اظهار کرد: در اروپا سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه چون پول بیشتری دارند بقیه کشورهای اروپایی را به نوعی استثمار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی مستقل نیستند و اختیار سیاسی ندارند و سیستم اقتصادی آنها چیزی است که آمریکا تعیین می‌کند، تصریح کرد: اگر رشد کنیم ولی به ارزش‌های دینی پایبند نباشیم، امثال کشورهای درجه چندم اروپایی می‌‌شویم که باید دنباله رو آنها باشیم.

ترکیه از خود آرمان و اعتقادی ندارد
مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه در کشور ترکیه حزب حاکم مسلمان هستند اما به ارزش‌های اسلامی توجهی ندارند، خاطرنشان کرد: کشوری که از خود آرمانی نداشته باشد، کشور دسته دوم در دنیا محسوب می‌شود و بقای چنین حکومتی که آرمان و اعتقاد نداشته باشد، ممکن نیست.

ولایتی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا ائتلاف ۱+۲ شکل گرفت، اظهار کرد: ما ائتلاف را ۱+۲ نام‌گذاری نکردیم و سه نفر از کاندیدای ریاست جمهوری با هم ائتلاف کردند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات آینده با گذشته تفاوت‌های اساسی دارد، تصریح کرد: به لحاظ موقعیت منطقه‌ای، شرایط ایران بسیار حساس است.

ایران در طول تاریخ هیچ‌گاه مثل امروز قدرتمند نبوده است
عضو ائتلاف ۱+۲ با اشاره به اینکه هیچ‌گاه ایران در طول انقلاب مثل امروز قدرتمند نبوده است، اضافه کرد: حتی در طول سال‌های پیش از انقلاب نیز ما قدرت امروز را نداشتیم.

ولایتی با تاکید بر اینکه امروز نفوذ و تاثیری که ایران بر کشورهای اسلامی و اطراف دارد نشان دهنده قدرت و اقتدار ایران است، اظهار کرد: قدرت جمهوری اسلامی امروز نمی‌گذارد که به حکومت عراق که برخاسته از آرای ملت این کشور است، آسیبی برسد همان گونه که از سوریه به عنوان حلقه اصلی محور مقاومت دفاع خواهیم کرد تا از سوی دشمان دچار آسیب نشود.

وی با اشاره به اینکه قدرت منطقه‌ای که ایران دارد باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان و کسانی که زمانی در دولت آمریکا تاثیر داشتند، اذعان می‌کنند که آمریکا باید با ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای در خصوص مسائل هسته‌ای کنار بیاید.

برنامه‌ریزی اصحاب فتنه و جریان انحرافی در انتخابات
عضو ائتلاف ۱+۲ با تاکید بر اینکه در داخل کشور به واسطه تحریم‌ها مشکلاتی داریم که برخی از آنها ناشی از سوء مدیریت است، تصریح کرد: از طرفی اصحاب فتنه و کسانی که به عنوان جریان انحرافی شناخته می‌شوند احتمال دارد بخواهند برای انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند.

ولایتی با اشاره به اینکه اصولگرایان کسانی هستند که قانون اساسی کشور را قبول دارند و از ولایت فقیه تبعیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان متفرق باشند، معلوم نیست دولت آینده دست چه کسی باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت آینده متعلق به اصولگرایان نباشد مصیبت داریم و باید هشت سال مشکلاتی را تحمل کنیم، تصریح کرد: از مجموعه اصولگرایان باید یک نفر رای بیاورد.

عضو ائتلاف ۱+۲ گفت: سه نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری قرار گذاشتند در نزدیکی ایام انتخابات یک نفر آن‌ها کاندیدا شود و البته ممکن هم است نفر چهارمی هم باشد که خارج از ائتلاف بوده و رای بیاورد.

انتخابات نباید به دور دوم کشیده شود
ولایتی با تاکید بر اینکه اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، آسیب پذیری بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: اساس ائتلاف این است اشخاصی که تکلیف بر آنها گذاشته شده است یا احساس تکلیف می‌کنند برای انتخابات ائتلاف می‌کنند، اگر یکی از آنها رای آورد که رئیس جمهور می‌شود اگر هم رای نیاوردند یا در پایان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری کنار کشیدند خیلی بالا و پایین نمی‌کنند و غصه نمی‌خورند.

وی با اشاره به اینکه همه چیز را همگان دانند، تصریح کرد: فردی در انتخابات باید پیروز شود که نگوید من در تمام مسائل دفاعی، اقتصاد، سیاست، امور بین‌الملل و... همه مسائل را می‌دانم و به نظرات کارشناسی دیگران نیز بی‌اعتنایی کند.

مردم به تیم کاندیداها رای دهند
عضو ائتلاف ۱+۲ با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید تیم و گروه خود را به مردم معرفی کند تا مردم به تیم رای بدهند نه یک فرد، اضافه کرد: گروه این رئیس جمهور باید کسانی باشند که تجربه و تخصص کافی را برای اجرای امور داشته باشند.

ولایتی با اشاره به اینکه کار دولت آینده از هر زمان دیگری سخت‌تر خواهد بود، تصریح کرد: همه باید همت کنند و در صحنه باشند و اصولگرایان اختلافات کوچک را کنار بگذارند و بر روی یک تیم توافق کنند که در این صورت اصولگرایان پیروز انتخابات خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم شناخت دارند و می‌دانند چگونه و به چه کسانی رای دهند، اضافه کرد: هر ضرری عقل آدم را زیاد می‌کند و به همین دلیل این بار مردم با چشم باز رای خواهند داد و امیدوارم با اتحادی که نخبگان کشور داشته باشند بتوانیم دولتی داشته باشیم که پاسخگوی مردم و رهبری باشد.

سقوط امثال حسنی مبارک حاصل الگو گرفتن از جمهوری اسلامی ایران بود
وی با تاکید بر اینکه جنگ تبلیغاتی، روانی و رسانه‌ای مداومی علیه انقلاب اسلامی ایران مخابره می‌شود، تصریح کرد: شبکه‌های فارسی زبان امثال بی‌بی‌سی به طور دائم منتظر هستند تا مردم در خیابان‌ها حضور یابند و حکومت را ساقط کنند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامی نبوده است که انجام ندهند تا بتوانند نظام را ساقط کنند، خاطرنشان کرد: کودتای نوژه، درگیری گروه‌های قومیتی، ترور چهره‌های برجسته کشوری، انفجار دفتر نخست وزیری و در آخر جنگ تحمیلی توسط کشور همسایه برخی از اقداماتی است که دشمنان سعی کردند با آنها انقلاب را به زانو در آورند.

حسنی مبارک مصر را مستعمره آمریکا کرده بود
ولایتی با تاکید بر اینکه حسنی مبارک سازش کار، ملتی درست کرده بود که دست آنها به طور دائم به سمت آمریکا دراز بود، خاطرنشان کرد: آمریکا در قبال کمک‌هایش خواسته‌های خود را در مصر اجرا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه گنبد دفاعی اسرائیلی‌ها هیمنه پوشالی بود که با موشک‌های نه چندان پیشرفته فجر۵ که ایران به گروه‌های فلسطینی داده بود درهم شکست، تصریح کرد: هنگامی که فلسطینی‌ها اعلام کردند تل‌آویو را برای نخستین بار در جنگ هشت روزه مورد اصابت قرار خواهند داد، ۳ میلیون اسرائیلی زیر زمین رفتند و در همان زمان برخی از کشورهای منطقه به گروه‌های اسرائیلی فشار می‌آوردند که هرجا را می‌خواهید هدف بگیرید اما به تل‌آویو کاری نداشته باشید.

منشأ بیداری اسلامی جمهوری اسلامی ایران است
دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه بیداری اسلامی موجی است که تداوم خواهد داشت، اضافه کرد: تمام کشورهای دوست و دشمن منشأ بیداری اسلامی را جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

ولایتی با اشاره به اینکه برخی افراد در ابتدای آغاز این انقلاب‌ها، نام بهار عربی یا بیداری انسانی را عنوان کردند، اظهار کرد: انقلابی که از نماز جمعه و با شعار الله اکبر آغاز شد دیگر چه نشانه‌هایی باید داشته باشد تا برخی افراد نام این انقلاب را بیداری انسانی نگذارند.

وی با تاکید بر اینکه رهبری با تدبیر خود در بهمن ماه سال ۸۹ با آغاز انقلاب در مصر در نماز جمعه حاضر شدند و با عنوان بیداری اسلامی نگذاشتند تا این انقلاب‌ها مصادره شود، گفت: انقلاب‌های منطقه بیداری اسلامی است و خیلی آدم باید کوردل باشد تا آثار اسلامی را مشاهده نکند و بگوید بیداری انسانی رخ داده است.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه اگر در کشورهای منطقه اسلام ملاک باشد، کنفرانس کشورهای اسلامی این قدر بی‌خاصیت نمی‌شد، اظهار کرد: اگر کشورهای اسلامی متحد بودند قطعا جزو چهار قدرت تراز اول دنیا می‌شدند.

وی با انتقاد از کسانی که می‌گویند ما چه کار باید به کشورهای منطقه داشته باشیم و به ما چه ربطی دارد که چه اتفاقی در منطقه رخ می‌دهد، گفت: هنگامی که کشورهای اسلامی در کنار ما باشند خیلی قوی‌تر خواهیم بود.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید بر اینکه اگر حکومت همسایه کشور ما یکی مثل صدام باشد که هشت سال جنگ تحمیل کرد باشد بهتر است یا فردی مثل نوری مالکی که متحد جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: دکتر جعفری نخست وزیر سابق عراق فردی بود که به رهبری ارادت و احترام بسیار خاصی داشت و از تحلیل‌های ایشان بسیار استفاده می‌کرد.

مالکی رفیق ایران است
ولایتی با اشاره به اینکه نوری مالکی دوست خوب ایران است، اظهار کرد: از وقتی که حوادثی در سوریه در حال رخ دادن است عراق، حزب الله و لبنان به نفع سوریه گام بر می‌دارند.

وی با تاکید بر اینکه بشار اسد در قدرت خواهد ماند، تصریح کرد: مردم منطقه متوجه شده‌اند دشمنان در خصوص سوریه بازی راه انداخته‌اند و مردم سوریه بیش از گذشته بشار اسد را دوست دارند.

شیوخ عربی دموکراسی نمی‌فهمند
دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه کشور عربی که حکومت آن ارثی است و پس از هزاران سال هنوز ملاک قومی و قبیله‌ای دارد چگونه می‌تواند برای سوریه دموکراسی پیاده کند، تصریح کرد: شیوخی که حکومت را به ارث می‌برند مگر می‌فهمند دموکراسی چیست؟

ولایتی با تاکید بر اینکه ایران پای حمایت از سوریه ایستاده است برای اینکه سوریه حلقه مقاومت در برابر اسرائیل است، اظهار کرد: دشمن بزرگ ما صهیونست‌ها هستند که هدف آنها تحقق از نیل تا فرات بود.

منافع ایران و کشورهای اسلامی مشترک است

وی با اشاره به اینکه منافع ایران به منافع کشورهای اسلامی و منطقه گره خورده است و نمی‌شود آن‌ها را از هم جدا کرد، تصریح کرد: باید سنگرهای دفاعی در خارج از مرزهای خود ایجاد کنیم در غیر این صورت دشمن به داخل مرزهای ما خواهد آمد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcc1mqs.2bqss8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما