چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : 11718
در شورای برنامه ریزی عنوان شد:

مونوریل قم در زمان مقرر به بهره برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور عمرانی استاندار قم با بیان اینکه نسبت به زمانبندی پروژه مونوریل قم مقداری عقب هستیم، گفت: با تاکید استاندار مقرر شد با اجرای برنامه جبرانی، این پروژه در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
مونوریل قم در زمان مقرر به بهره برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم ویژه مناطق ۳ و ۷ شهری قم شامگاه سه‌شنبه برگزار شد که این جلسه چند مصوبه همراه داشت.

در ابتدای این جلسه سید رضا دهناد معاون برنامه ریزی استاندار قم گفت: این جلسه، چهاردهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان قم در سال ۹۱ با موضوع رسیدگی به وضعیت عمومی مناطق ۳ و ۷ شهری قم برگزار می‌شود.

وی آماری از تعداد خانوار، تعداد جمعیت، تراکم جمعیتی، تعداد بوستان‌ها و فضای سبز، اماکن متبرکه، مجتمع های فرهنگی، تعداد مدارس و دانش آموزان به تفکیک مقطع تحصیلی، مراکز آموزش عالی، مدارس علمیه، مراکز تحقیقاتی، حسینیه‌ها، کتابخانه‌ها، اماکن ورزشی، سرانه ورزشی، ادارات دولتی مستقر، دفاتر پیشخوان دولت، و مراکز بهداشت ۳ و ۷ شهری قم ارائه داد.

معاون برنامه ریزی استاندار قم گفت: به لحاظ پروژه‌های اجرایی، ۷۳ پروژه از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان قم در این مناطق شهری قرار دارد که با توجه به تخصیص اعتبار مناسبی که برای این پروژه ها صورت گرفته کل این پروژه ها در حال اجراست.

طرح توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی
در ادامه این جلسه معاون امور عمرانی استاندار قم گزارشی از بازدید استاندار قم و هیئت همراه از مناطق ۳ و ۷ شهری قم و همچنین طرح‌های عمرانی در حال احداث این مناطق ارائه داد.

جواد دلاوری افزود: در بازدید امروز سالن ورزشی دبیرستان دخترانه حضرت معصومه(س) افتتاح شد و از مراحل اجرای چند پروژه مهم دیگر بازدید به عمل آمد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌های بازدید شده، پروژه میدان بزرگ امام خمینی(ره) بود که با زیربنای ۱۳ هزار و پانصد متر مربع و کاربری‌های ۷۰۰ واحد خدماتی تجاری و همچنین ۲ هزار واحد پارکینگ خودرو سواری در حال ساخت است و امیدواریم پارکینگ این مجموعه برای عید نوروز آماده شود.

دلاوری اظهار داشت: دیگر پروژه مورد بازدید امروز استاندار و هیئت همراه، پروژه طرح توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) بود که در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع و زیربنایی شامل بر ۸۵ هزار متر مربع در حال اجراست و تا کنون حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون امور عمرانی استاندار قم ادامه داد: همچنین در بازدید امروز از پروژه سه سطحه ۹ دی که در تقاطع خیابان عمار یاسر با بلوار پیامبر اعظم (ص) واقع است بازدید به عمل آمد که با انجام ۴۰ هزار متر مربع تونل و سقف، ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: این تقاطع نقش بسیار موثری در باز شدن گره ترافیکی بلوار پیامبر اعظم(ص) خواهد داشت و تنها مشکل تملک بخشی از این پروژه مانع از بهره برداری نهایی آن شده است.

مونوریل قم در زمان مقرر به بهره برداری می‌رسد
دلاوری از پروژه مونوریل قم به عنوان یکی از پروژه های مهم این مناطق شهری نام برد و گفت: فاز اول مونوریل قم از پایانه شمالی تا میدان مطهری به طول ۴.۷ کیلومتر در حال اجراست و نسبت به زمانبندی پروژه مقداری عقب هستیم اما با تاکیدات استاندار مقرر شد برنامه جبرانی گذاشته شود تا این پروژه در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی این مناطق پروژه بهسازی کمربندی امام علی(ع) که به نوعی با اتمام این پروژه امکانات مناسبی در اختیار زائران و همچنین اهالی منطقه قرار خوهد گرفت.

وی از پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه خبر داد و افزود: در این پروژه ۹۰ سکوی استراحت در نظر گرفته شده است.

مصوبات جلسه
در این جلسه مصوب شد در آماده سازی پارکینگ میدان بزرگ امام خمینی(ره) تسریع شود و در بازه زمانی عید نوروز تا پایان فروردین مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در این جلسه مصوب شد در جهت تامین سقف تخصیص پروژه طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) که ۶۰ درصد می باشد اقدام شود و برای تخصیص باقی مانده هم پیگیری های لازم صورت گیرد و همچنین در بحث تملک این پروژه جهت تهاتر زمین های شهرداری با وزیر محترم راه و شهر سازی جلسه ای برگزار شود.

دیگر مصوبه این جلسه پیگیری و اعلام نتیجه مدیرکل ارشاد اسلامی قم در خصوص پروژه های کتابخانه مرکزی و تالار مرکزی قم بود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdch6qnz.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما