دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب : 11816
حجت الاسلام میردریکوندی:

همایش و نمایشگاه ملی سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر علمی همایش ملی سبک زندگی اسلامی گفت: همایش و نمایشگاه ملی دستاوردهای نوآورانه در سبک زندگی 26 بهمن‌ماه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
همایش و نمایشگاه ملی سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام رحیم میردریکوندی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در تالار اندیشه موسسه امام خمینی(ره) اظهار داشت: در جهان امروز ملل متفاوتی وجود دارند که هرکدام سبک و روش خاصی را برای زندگی انتخاب کرده اند.

بینش توحیدی اسلام سبک زندگی اسلامی را برگزیده کرده است
وی با تاکید براینکه بهترین روش برای زندگی مطلوب آموزه های اسلام است‏، گفت: اسلام چون بینش توحیدی دارد سعادت اخروی و دنیوی را تضمین کرده است ویک انسان می تواند صالح و سالم زندگی کند.

استاد روان شناسی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه براساس آیات و روایات در سبک زندگی اسلامی انسان از یاد و رضای خداوند خسته نمی شود‏، گفت: خداوند در حدیث معراج زندگی گوارا و حیات ماندگار را جلب رضایتش می داند.

ارائه ۱۸ مقاله برگزیده در روز همایش
دبیر علمی همایش ملی سبک زندگی اسلامی در تشریح هدف برگزاری این همایش گفت: دستیابی به استقلا علمی و توسعه دانش اسلامی‏، بومی سازی و اسلامی کردن علوم انسانی‏، تقویت روحیه تحقیق و پژوهش در میان طلاب و دانشجویان، شناسایی و نظام مند سازی استعدادهای حوزوی و دانشگاهی‏، آسیب شناسی سبک زندگی موجود، تولید، تدوین و ارایه راهکارهای زندگی ایده آل اسلامی از مهمترین اهداف این همایش است.

میردریکوندی با تاکید براینکه جرقه برگزاری این همایش از سوی شورای علمی گروه روان شناسی از شهریورماه سال ۸۹ ایجاد شده است گفت: یکی از بزرگترین موهبت‌هایی که نصیب برگزارکنندگان این همایش شد سخنان گوهربار مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی اسلامی در مهرماه سال جاری میان جوانان خراسان شمالی بود که باعث استقبال کم نظیری در سطح فرهیختگان حوزه و دانشگاه از همایش شد.

وی با اعلام این مطلب که ۳۳۲ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد گفت: این مقالات از سراسر کشور ارسال شد که در سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت.

میردریکوندی با بیان اینکه در مرحله اول داوری ۶۳ مقاله حائز رتبه های لازم شدند اظهار داشت: در مرحله نهایی این داوری ها ۱۸ مقاله پذیرش شدند که ۴ مقاله برگزیده درصبح همایش و ۱۴ مقاله دیگر در بعد از ظهر همان روز در کمیسیون های علمی همایش بررسی خواهد شد.

استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه علاوه بر سخنرانی آیت الله مصباح در روز همایش‏، دکتر مهدی نژاد نوری نیز به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت، افزود: ۲۴ داور مسئول بررسی مقالات درحوزه های کاملا تخصصی از جمله روان شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، قرآن پژوهی، عرفان و فلسفه و...بوده و به رغم تمدید متعدد زمان پذیرش مقالات سرعت، دقت و انصاف و تخصص کافی را در راس فعالیت خود قرار دادند.

مقالات برگزیده کاملا کاربردی واجرایی هستند
وی معیار گزینش مقالات را توان علمی، محتوای اسلامی و کاربردی بودن ارزیابی کرد و گفت: ما به مقالاتی که صرفا علمی بوده و به موازین اسلامی کمتر توجه داشته و یا حالت انتزاعی و تئوری داشتند و در‌آنها توصیه و تجویزی نبود، امتیازات لازم را ندادیم.

میردریکوندی با بیان اینکه باید در بررسی سبک زندگی ابتدا وضعیت موجود را تحلیل و شناسایی کرد، افزود: اگر ابتدا آسیب هایی که جامعه را تهدید می کند شناسایی و رفع کنیم سپس می توانیم در ایجاد الگوی مطلوب زندگی مدنظر مقام معظم رهبری گام های اساسی برداریم.

نخستین نمایشگاه ملی دستاوردهای نوآورانه در سبک زندگی اسلامی در روزهای ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه به همت پارک علم و فناوری قم و همایش ملی سبک زندگی اسلامی در روز ۲۶ بهمن ماه سال جاری در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcg379q.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما