سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 11829

مراسم افتتاحیه پردیس قم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: پردیس دانشگاه ویژه فرهنگیان استان قم همزمان با سراسر کشور طی مراسم رسمی در قم آغاز به کار کرد.
مراسم افتتاحیه پردیس قم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد
به گزارش قم نیوز، این مراسم که روز سه شنبه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، رییس هیات امناء دانشگاه فرهنگیان، حجت الاسلام رفیعی از اساتید حوزه علمیه قم و سرپرست های مراکز پردیس استان قم در سینما تربیت ترتیب یافته بود، دو مرکز پردیس دانشگاه فرهنگیان طی مراسمی رسما آغاز به کار کردند.

دانشگاه فرهنگیان در واقع همان مراکز تربیت معلم سابق است که بیش از ۳۰ سال سابقه تربیت نیرو برای آموزش و پرورش را داشته و اکنون در قالب دانشگاه ساماندهی شده‌ است.

با تصویب اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی مراکز تربیت معلم در قالب دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌های تابعه سازمان یافته‌ که در هر استان دو پردیس از سازمان مرکزی وجود دارد.

در استان قم دانشگاه فرهنگیان یک پردیس پسرانه به نام آیت‌الله طالقانی و یک پردیس دخترانه به نام حضرت معصومه(س) دارد، دانشجویان برای تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی آماده می‌شوند.

دانشگاه آیت‌الله طالقانی امسال دانشجویان خود را در چهار رشته آموزش ابتدایی، دبیری راهنمایی، دبیری الهیات و معارف اسلامی و زبان و ادبیات عرب پذیرش می‌کند.

در پردیس دخترانه دانشگاه فرهنگیان قم دانشجویان در رشته‌های ابتدایی، مشاوره و راهنمایی، ادبیات عرب و زیست‌شناسی تحصیل خواهند کرد.

وظیفه این دانشگاه تربیت معلم برای نظام اسلامی است که دانشگاه فرهنگیان این کار را با معیارهای تعلیم و تربیت اسلامی انجام می‌دهد

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaoan6.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما