کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام حسنی:

پذیرش 500 دانشجو در پردیس قم دانشگاه فرهنگیان

خبرگزاری ايسنا , 24 بهمن 1391 ساعت 13:45

قم نیوز: سرپرست پردیس پسران آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان، ازپذیرش500 دانشجو کارشناسی پیوسته دختر و پسر در رشته های آموزش ابتدایی، الهیات و معارف اسلامی، مشاوره و راهنمایی، ادبیات عرب و زیست شناسی در قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدجواد حسنی، با اعلام این خبر افزود: امسال استان قم در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز ۶۵۰ دانشجو در ۱۳ رشته دبیری مورد نیاز آموزش و پرورش از بین فرهنگیان دانشجو پذیرفته که مشغول به تحصیل می باشند.

وی به پذیرش دانشجو در مراکز پردیس ها در کشور اشاره و ابراز کرد: دانشگاه فرهنگیان در سالجاری بیش از ۲۳ هزار دانشجو پسر و دختر در رشته های مختلف در مقطع کارشناسی پیوسته و بیش از ۳۶ هزار دانشجو-معلم در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرش کرده است.

سرپرست پردیس پسران آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان در سالجاری برای تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در ۵ رشته از شورا عالی گسترش وزارت علوم مجوز دریافت کرده است.

به گفته حسنی؛ براساس قانون تعهد به خدمت دانشجویان شاغل به تحصیل در پردیس دانشگاه ویژه فرهنگیان بصورت آزمایشی در استخدام آموزش و پرورش خواهند بود.

وی در ادامه همچنین گفت: دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ بصورت کامل اجرایی گردید و اساسنامه آن نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

حجت الاسلام حسنی، به اهداف تشکیل و راه اندازی پردیس دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: پردیس دانشگاه ویژه فرهنگیان تعلیم و تربیت نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش کشور در سطوح مختلف اعم از مدیریت، دبیران، آموزگاران و سایر نیروهای مورد نیاز سازمان را برعهده دارد.

سرپرست پردیس پسران آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان،از ویژگی پردیس دانشگاه فرهنگیان استان قم را تفکیک جنسیت و جدایی مراکز آموزشی خانم ها و آقایان عنوان کرد و گفت: تاکید ما بر این موضوع است که در پردیس حضرت معصومه(س) از کادر آموزشی خانم استفاده شود.

حجت الاسلام حسنی ادامه داد: وظیفه این دانشگاه تربیت معلم برای نظام اسلامی است که دانشگاه فرهنگیان این کار را با معیارهای تعلیم و تربیت اسلامی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 11832

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/11832/پذیرش-500-دانشجو-پردیس-قم-دانشگاه-فرهنگیان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir