چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 11866
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد قم:

اختتامیه جشنواره فیلم فجر در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به استقبال گسترده مردم از برگزاری جشنواره فیلم فجر در قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های کشوری اختتامیه این جشنواره در سینما وتوس برگزار خواهد شد.
اختتامیه جشنواره فیلم فجر در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید رسول موسوی نژادیان اظهار کرد: خرسندیم که امسال با همیاری مسئولان فرهنگی کشور و استان قم توانستیم نخستین جشنواره فیلم فجر را در استان قم میزبانی کنیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان قم نشان داد ظرفیت‌های مطلوبی در زمینه سینما و ساخت فیلم‌های سینمایی در استان قم وجود دارد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه جشنواره فیلم فجر برای نخستین‌بار در قم برگزار شد ولی استقبال شایانی از برگزاری این جشنواره در قم به عمل آمد.

موسوی نژادیان با اشاره به برخی فیلم‌هایی که بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت گفت: فیلم‌های استرداد، سر به مهر و برلین۷- از جمله فیلم‌هایی بودند که مخاطبان فراوانی داشتند و بهتر است که بگوییم بیشتر از ظرفیت سالن‌های سینما برای دیدن فیلم در این مکان حضور می‌یافتند.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی جشنواره فیلم فجر در استان قم صندوقی برای جمع آوری نظرات مخاطبان تهیه کرده است و از ابتدای برگزاری این جشنواره تا روز پایانی نسبت به جمع‌آوری آرای مردم اقدام شد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در استان قم بهترین فیلمی که مردم نسبت به آن رای مثبت داده‌اند انتخاب و معرفی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم اختتامیه این جشنواره در استان قم ۳۰ بهمن ماه در سینما وتوس برگزار خواهد شد.

موسوی نژادیان ادامه داد: در مراسم اختتامیه تلاش داریم شرایط حضور مسئولان فرهنگی، سینمایی و هنرمندان کشوری را در استان قم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در این مراسم بهترین کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده به همراه یک فیلم به عنوان فیلم منتخب مخاطبان معرفی خواهد شد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به تبیین دلایل حضور پررنگ روحانیت در حین برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره و بیان کرد: پیش از شروع جشنواره فیلم فجر به همراه دبیر کل جشنواره بین المللی فیلم فجر خدمت علما رسیدیم و برای برگزاری این جشنواره از آنان کسب تکلیف کردیم.

وی ادامه داد: همچنین با مرکز مدیریت حوزه علمیه قم توافق کردیم بخشی از صندلی‌های سینما در اختیار روحانیون قرار گیرد.

موسوی نژادیان تصریح کرد: در پایان این جشنواره از تحلیل روحانیونی که به علوم سینمایی آگاه هستند با همکاری مرکز پژوهش‌های صدا و سیمای استان قم نقدهایی تهیه شده و به سازمان سینمایی کشور ارسال خواهد شد تا در برگزاری این جشنواره در سال‌های بعد مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb0wb8.rhb80piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما