پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 11902
چهارشنبه شب صورت گرفت

بزرگداشت دومین سالگرد قیام ملت بحرین در قم

قم نيوز : قم نیوز: مراسم بزرگداشت دومین سالگرد قیام مردم بحرین با سخنرانی آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.
بزرگداشت دومین سالگرد قیام ملت بحرین در قم
به گزارش قم نیوز، همزمان با سالروز آغاز قیام ملت بحرین در برابر حکومت آل خلیفه، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد قیام بحرین و گرامیداشت یاد ۱۲۰ شهید انقلاب بحرین چهارشنبه شب در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون فرهنگی جامعة المصطفی العالمیه به ایراد سخن پرداخت و گفت: بحرین پیکره خونین جهان اسلام و عضوی ستمدیده از جهان اسلام است و امروز یکایک انسان‌های آزاده باید برای یاری مسلمانان بحرین به ایفای نقش بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح با اشاره به اینکه اگر کسی اهل دفاع از انسانیت و حقوق بشر است باید از مردم بحرین دفاع کند اظهار کرد: حقوق اولیه مردم بحرین پایمال شده است و به همین دلیل بی‌تفاوتی در برابر این جریانات یک گناه نابخشودنی است.

در ادامه این مراسم کلیپی از قیام مردم بحرین و سخنان مقام معظم رهبری در خصوص قیام ملت بحرین پخش شد.

در بخش دیگری از این مراسم علی فخراوی برادرزاده شهید عبدالکریم فخراوی از شهدای مظلوم بحرین که در زندان زیر شکنجه به شهادت رسیده است به ذکر خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت و اوضاع کشور بحرین را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: شهید فخراوی به امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای ارادت بسیار ویژه‌ای داشت و مبارزه با طاغوت را از ایشان آموخته بود.

فخراوی با تاکید بر اینکه بنا بر گفته امام خمینی(ره) آمریکا شیطان بزرگ است تصریح کرد: ملت بحرین تا آخرین توان در برابر استکبار و ظلم ایستادگی کرده تا به پیروزی نایل شوند.

انقلاب ۱۴ فوریه بحرین نخستین انقلاب مردم بحرین در تاریخ معاصر نیست و در سال‌های گذشته مردم این کشور برای به دست آوردن آزادی، کرامت، عدالت و مساوات دفعات متعدد دست به قیام علیه نظام قبایلی و مستبد آل خلیفه زده‌اند.

دومین سال این انقلاب در حالی به پایان می‌رسد که این ملت مظلوم با تقدیم ده‌ها شهید، مجروح و زندانی هنوز استوار و پایدار مانده و نظام دیکتاتوری آل خلیفه با وجود حمایت همه جانبه اشغالگران سعودی، آمریکایی و انگلیسی و همچنین رسانه‌های صهیونیستی نتوانسته این انقلاب را خاموش کند.

در طول دو سال گذشته دو نظام آل خلیفه و آل سعود انواع و اقسام جنایات و کشتارها را در زندان‌ها، میادین، بیمارستان و خانه‌های مردم مرتکب شده و جان، مال و ناموس مردم را حلال شمرده‌اند.

مردم بحرین با وجود همه جنایات با ایمان، صبر و استقامت توانستند این انقلاب را به شبه جزیره نیز صادر کرده و منطقه را مورد تاثیر اقدام خود قرار دهند و معادلات استکبار جهانی به ویژه آمریکا را تغییر دهند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccioqs.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما