پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : 11912
آیت الله مصباح تأکید کرد:

باید با دزدان بیت المال شدیدا و در ملاء عام برخورد شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مسئولان نباید از مجازات علنی سارقان بیت المال واهمه ای داشته باشد گفت: باید با کسانی که از بیت المال می دزدند شدیدا و در ملاء عام مطابق با آموزه های اسلام برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود.
باید با دزدان بیت المال شدیدا و در ملاء عام برخورد شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر پنج شنبه در همایش و نمایشگاه ملی دستاوردهای نوآورانه سبک زندگی اسلامی که با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه ایرانی‌گری نباید جای اسلام را بگیرد گفت: سبک زندگی اسلامی یعنی آنچه که عرضه می کنیم در قالب باورهای الهی باشد.

انقلاب نکرده ایم که با رشد اقتصادی مسائل شرعی فرعی شود
وی با اشاره به اینکه اگر می خواهیم زندگی ما وابسته به مادیات باشد نیازی به سبک زندگی اسلامی نداریم اظهار داشت: ما انقلاب نکردیم که فقط از لحاظ رفاه و عمران و صنعت رشد کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصادی باید در طول ارزش های اسلامی باشد گفت: اگر ما فکر می کنیم انقلاب کردیم تا انرژی هسته ای داشته باشیم، ماهواره پرتاب کنیم و یا در سد سازی حرف اول را بزنیم بدون اینکه اینها در ذیل سایه ارزش‌های اسلامی باشد در واقع وارد سبک زندگی غربی شده‌ایم و ازآنها تقلید می‌کنیم.

آیت الله مصباح یزدی یکی از آسیب های جدی سبک زندگی جامعه ما مال دوستی و زر اندوزی است اظهار داشت: باید باور کنیم با خیل عظیم مشکلات اخلاقی و رفتاری که در جامعه وجود دارد نمی توانیم آسیب های موجود را ریشه کن کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تا نفس عماره در وجود ما باشد همه عیوب اخلاقی می تواند به ما رخنه کند گفت: باید رفتارهای افراد را آسیب شناسی کنیم ومعارف درست را توسعه دهیم.

وی یکی دیگر از آسیب های اخلاقی جامعه را جاه طلبی و شهرت خواهی عنوان کرد و گفت: ترویج گرایش های ناسیونالیستی می تواند منشاء خوبی های بسیاری باشد و به هویت ملی و اجتماعی افراد یک جامعه شکل و قوام دهد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید براینکه نباید برای ملی گرایی اصالتی برابر با اسلام گرایی قائل شد گفت: ملی گرایی نمی توان به خلاء معنوی و اخلاقی جامعه پاسخ دهد و این وظیفه و مسئولیت تنها از عهده ارزش های دینی برمی آید.

آیت الله مصباح با بیان اینکه با اشاره به جمله حضرت سید الشهدا(ع) که به دشمنان خود فرمودند اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید، گفت: امام حسین(ع) وقتی که دیدند سپاه یزید به ارزش‌های دینی توجه ندارد، تصمیم گرفت با اشاره به طایفه گرایی و غیرت عربی آنها را از خواب جهالت بیدار کند تا به حریم خصوصی و ناموس او رخنه نکنند.

وی افزود: امام حسین(ع) همین آزادگی را هم برای حفظ شعائر و حریم اللهی و نیز عدم آسیب به نسل بشر درخواست کردند و منظورشان این نبود که حالا دین ندارید اشکالی ندارد همین که غیرت عربی دارید کافی است.

ضرورت برخورد علنی با سارقان بیت المال
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در کشور دزدان غیر رسمی زیادی وجود دارند گفت: وقتی یک نفر در اداره از وقت، بیت المال، موقعیت اداری، حقوق دیگران کم می گذارد درواقع دزدی می کند.

آیت الله مصباح با تاکید براینکه تغییر دررفتار معلول شناخت نیست اظهارداشت: خیلی ها می دانند کاری را که می کنند اشتباه است اما به روی خود نمی آورند و باز به کار غلط خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینک مسئولان نباید از مجازات علنی سارقان بیت المال واهمه ای داشته باشد گفت: باید با کسانی که از بیت المال می دزدند شدیدا و در ملاء عام مطابق با آموزه های اسلام برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید براینکه انگیزه برگزاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی فرمایشات مقام معظم رهبری است گفت: هر مسئله ای که اسلام حق اظهار نظر دارد جزو سبک زندگی اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید مشکلات اجتماعی را با دقت استقرا کنیم گفت: مطمئن باشید مسئله سبک زندگی اسلامی خیلی مهم بوده که مقام معظم رهبری باوجود مشکلات عدیده داخلی و خارجی به صورت جزئی و عینی بیست مورد مشکل اساسی جامعه را برشمرده است.

شایان ذکراست نخستین همایش و نمایشگاه ملی سبک زندگی اسلامی به همت موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و پارک علم و فناوری قم از ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه سال جاری برگزار شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdxn0f.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما