جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 11926
آیت‌الله مقتدایی:

خدمت‌رسانی جامعه مدرسین به نظام اسلامی همچنان ادامه دارد

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این نهاد در طول سال‌های پس از انقلاب خدمت‌رسانی گسترده‌ای به نظام اسلامی داشته و این مسئله همچنان ادامه دارد.
خدمت‌رسانی جامعه مدرسین به نظام اسلامی همچنان ادامه دارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در مراسم اختتامیه همایش نیم قرن حضور که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: علما و مراجع شیعه در طول تاریخ همواره سعی در مقابله با انحرافات و جوابگویی به شبهات داشته‌اند.

وی ادامه داد: این تلاش علما و فضلای شیعه موجب ماندگاری اسلام ناب در طول قرون و اعصار مختلف شده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پس از رحلت آیت‌الله بروجردی گروهی از بزرگان حوزه به منظور برنامه‌ریزی و نظم بخشیدن به برنامه‌های علمی و اخلاقی طلاب جلساتی را تشکیل می‌دادند، خاطرنشان کرد: زمانی که لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در مجلس دوران شاه به تصویب رسید، همه مراجع به خصوص امام راحل به شدت علیه آن موضع‌گیری کردند و پس از این واقعه و شکست رژیم شاه در اجرای این طرح، جامعه مدرسین وارد صحنه سیاسی شد.

وی تصریح کرد: اعضای جامعه مدرسین در مدتی که امام خمینی(ره) در تبعید به سر می‌بردند، هیچ‌گاه دست از فعالیت سیاسی و اجتماعی بر نداشتند و از طریق اعلامیه‌ها، اطلاعیه‌ها و مصاحبه‌های انقلابی از امام و انقلاب پشتیبانی کردند.

جامعه مدرسین در راستای وظایف روحانیت حرکت کرده است
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: جامعه مدرسین همواره در راستای وظایف ذاتی روحانیون و علمای شیعه در دوران غیبت کبری گام برداشته است.

مجمع عمومی جامعه مدرسین تشکیل می‌شود
وی با بیان اینکه بزرگان حوزه پیشنهاداتی در خصوص توسعه جامعه مدرسین در شهرستان‌های مختلف داشته‌اند، اذعان داشت: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و با دعوت از علما سعی در ایجاد مجمع عمومی جامعه مدرسین داریم.

مقتدایی با اشاره به تقاضای علمای بلاد برای تشکیل جلسات استانی و منطقه‌ای در طول سال یادآور شد: ارتباط میان قم و فضلای شهرستان‌ها باید افزایش یابد و جامعه مدرسین می‌تواند، نقش محوری در این زمینه داشته باشد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciq3az.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما