شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : 11936
منبع : قم نیوز
دستیار ویژه رییس جمهور:

پروژه مونوریل از مهمترین پروژه های مهر ماندگار کشور است

قم نيوز : قم نیوز: محرابیان، دستیار ویژه رییس جمهور در بازدید از پروژه مونوریل، این پروژه را از مهم ترین پروژه های مهر ماندگار دولت دهم دانست
پروژه مونوریل از مهمترین پروژه های مهر ماندگار کشور است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی پروژه مونوریل قم، مهندس علی اکبر محرابیان عصر پنجشنبه در سفری کوتاه به استان قم از پروژه‌های مهر ماندگار استان قم بازدید کرد و در جریان پیشرفت کار و مشکلات این پروژه‌ها قرار گرفت.

در ابتدا این دیدار دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مهر ماندگار کشور به همراه استاندار قم و جمعی از مدیران استانی از پروژه منوریل قم بازدید کردند و با حضور در کارگاه این پروژه در جریان دقیق اجرا و مشکلات پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

سپس در جلسه ای با حضور محرابیان، کرم‌رضا پیریایی استاندار قم و عوامل اجرایی پروژه منوریل، مصوبات جلسه قبلی و درصد پیشرفت بخش‌های مختلف این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه استاندار قم از محرابیان به سبب نقش بسیار خوب و موثر ایشان در پروژه های مهر ماندگار تشکر کرد.

کرم‌رضا پیریایی با بیان اینکه این پروژه ها وقتی فعال می شود آثارشان برای کل استان مثبت خواهد بود، گفت: وجود افراد توانمندی همچون محرابیان نه تنها در پروژه های مهر ماندگار بلکه در اجرا و پیگیری دیگر پروژه های کشور بسیار تاثیرگذار است.

در ادامه این جلسه که در ۲ بخش فنی و اجرایی و همچنین موانع اجرا برگزار شد دست اندرکاران این پروژه گزارش دقیقی از درصد پیشرفت پروژه نسبت به بازدید قبلی، ارائه دادند .

محرابیان در ادامه در خصوص رفع برخی موانع اجرای این پروژه پیشنهاداتی را مطرح کرد و خواستار اهتمام ویژه عوامل اجرایی این پروژه مهم کشور جهت تسریع در اجرای آن شد و اظهار داشت: یکی از موارد مطرح شده در این جلسه درباره نحوه تامین میزان ارز بود که از مرداد ماه ارز تخصیصی این پروژه ها به صورت ارز مبادله ای پرداخت می شود.

وی گفت: برای ما خیلی مهم است این پروژه که یکی از مهم ترین پروژه های مهر ماندگار کشور است در زمانبندی مقرر به بهره برداری برسد.

تخصصی ۲۰ میلیارد تومان به مونوریل تا آخر سال جاری
محرابیان افزود: تمام تلاشمان این است که ۷۰ درصد تخصیص به همه پروژه های مهر ماندگار استان قم داده شود و تا پایان سال جاری کار تخصیص ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای این پروژه انجام خواهد شد که با ۳۰ میلیارد تومان تخصیص قبلی صورت گرفته، تعهدات داده شده از نظر مالی به طور کامل انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید اصطکاک های بین دستگاه ها اصلاح شود، خاطر نشان کرد: به طور کلی قانون قطارهای شهری در کشور دارای اشکال است.

دستیار ویژه رئیس جمهور ادامه داد: خوشبختانه رابطه بین شهرداری، کارفرما و دولت در این پروژه روان شده است اما باید این رابطه از میزان کنونی نیز روانتر شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjmhev.uqevtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما