سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : 12029
نیکزاد در شورای مسکن و حمل و نقل استان قم خبر داد:

افتتاح تمامی پروژه‌های مسکن مهر تا پایان دولت دهم

قم نيوز : قم نیوز: وزیر راه و شهرسازی از اهتمام دولت دهم برای افتتاح تمامی پروژه‌های مسکن مهر تا پایان کار این دولت خبر داد.
افتتاح تمامی پروژه‌های مسکن مهر تا پایان دولت دهم
به گزارش قم نیوز، علی نیکزاد شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل استان قم كه در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: فرهنگ بسیجی و اعتقاد به دو بال سرخ و سبز فرهنگ تشیع باعث شد تا فرزندان این مرز و بوم در آزمایش بزرگ دوران دفاع مقدس پیروزمندانه خارج شوند و تکیه بر همین آرمان، باعث شد دشمنان در طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از رویارویی مستقیم با ملت ایران عاجز بمانند.

وی با بیان اینکه امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان قرار داریم، افزود: مشکلات در زمینه فروش نفت، صادرات محصولات، جابجایی پول و تهیه اقلام مایحتاج کشور سبب شده که مقام معظم رهبری تعبیری داشته باشند که ملت ایران امروز در یک پیچ تندی قرار دارد که با مقاومت، پشتکار و روحیه جهادی به فضل خدا از آن عبور خواهد کرد.

ساخت ایران اسلامی جز با اطاعت از ولی فقیه، محقق نخواهد شد

وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: ساخت ایران اسلامی در مقطع کنونی جز با اطاعت از ولی فقیه، لبیک به آرمان‌های امام راحل و شهدا محقق نخواهد شد و در این زمینه هر آنچه در توان داریم باید به میدان بیاوریم تا بتوانیم بر عمران و آبادانی کشور بیفزاییم.

وی در ادامه یکی از دستاورهای حکومت مورد نظر امیرالمومنین(ع) را فراهم آوردن خانه و سرپناه برشمرد و افزود: امام راحل نیز در زمانی که فرمان تأسیس حساب ۱۰۰ را صادر کردند در این زمینه فرمایشات مبسوطی داشتند و رهبر معظم انقلاب نیز در پیام نوروزی خود در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) فرازهایی عالمانه و با دقت مبنی بر ساخت مسکن و ده‌ها هزار راه و آزاد راه در کشور بیان فرمودند.

نيكزاد ادامه داد: اشاره رهبر معظم انقلاب به این حجم گسترده‌ای از خدمات که در زمینه مسکن و راه در کشور صورت گرفته است، همه خستگی ما را برطرف کرد و در واقع جان تازه‌ای به ما بخشید.

وي اظهار داشت: کاری که دولت احمدی‌نژاد در زمینه مسکن انجام داد، اقدامی انقلابی، انسانی، بی‌بدلیل و شجاعانه بود.

وزیر راه و شهرسازی، اضافه کرد: صفر کردن هزینه زمین برای ساخت مسکن و همچنین اختصاص وام‌های قرض الحسنه برای این امر کار دشواری بود که در دولت‌های نهم و دهم محقق شد.

افتتاح تمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان کار دولت دهم

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۵، قم جمعیتی بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار نفر و ۲۵۱ هزار واحد مسکونی داشته است، افزود: در دولت‌های نهم و دهم و در طی ۷ سال، ۵۷ هزار واحد مسکونی در استان قم در مرحله ساخت قرار گرفت که تاکنون ۲۸ هزار واحد از آن افتتاح و مابقی نیز تا پایان دولت دهم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: رئیس جمهور تأکید دارد که تا پایان کار این دولت، تمامی واحدهای مسکن مهر در کشور افتتاح شود و در حقیقت تمام تلاش‌های دولت در این زمینه معطوف شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش حمل و نقل در کشور ابراز داشت: حمل و نقل در واقع زمینه توسعه تمامی عرصه‌ها به شمار می‌ورد که اقدامات خوبی در عرصه‌های مختلف حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی در کشور صورت گرفته است.

نیکزاد عنوان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم دو قطعه اول و آخر جاده قم - گرمسار را تا پایان کار دولت دهم به طور کامل به افتتاح برسانیم.

وی با با بیان اینکه در خصوص طرح‌های توسعه حرم مطهر حضرت معصومه(س) هر آنچه در توان داریم به کار خواهیم بست، افزود: اقداماتی که در بخش‌های حمل و نقل جاده‌ای، راه‌های روستایی و ریلی در حال انجام است توسعه استان قم در بخش حمل و نقل را رقم خواهد زد.

قدر خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی را بدانیم
وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه باید قدر خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی را بدانیم افزود: بسیاری از بزرگان در طول تاریخ آرزو داشتند تا حکومتی بر پایه احکام اسلامی بر پا شود که امروز که این امر تحقق یافته است، مسئولان وظیفه خطیری بر عهده دارند و باید با پشتکار و همدلی کار‌ها را پیش ببرند.

وي اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند امروز که دشمنان علیه ملت ایران متحد شده‌اند، مسئولان نیز باید رفاقت‌های بین خود را افزایش دهند و در این مقطع برای حل مشکلات کشور نیازمند وحدت و همدلی بیشتر مسئولان باهم هستیم.

نیکزاد در ادامه به اجرای پروژه فرودگاه بین المللی قم اشاره کرد و ابراز داشت: وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این پروژه از هیچ گونه کمکی به بخش خصوصی دریغ نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: با اجرای فرودگاه قم که در کنار خود مجتمع‌های تجاری، تفریحی و اقامتی را خواهد داشت، ماندگاری و اقامت زائران در استان افزایش خواهد یافت و وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا برای خرید هواپیما از صندوق توسعه ملی هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

نیکزاد گفت: برای راه اندازی فرودگاه در کشور باید سقفی از پرواز در آن فرودگاه رعایت شود، اما در خصوص فرودگاه قم این امکان وجود دارد که با تعداد کمتر از حد پیش بینی شده نیز این فرودگاه فعالیت خود را آغاز کند و وزارت راه و شهرسازی در این زمینه مساعدت‌های لازم را بعمل می‌آورد.

وي افزود: وزارت راه و شهرسازی در خصوص کمک به فراهم کردن امکانات الکترونیکی برای فرودگاه بین المللی قم اقدامات لازم را صورت می‌دهد تا این فرودگاه بتواند برای انجام پرواز‌ها از برج مراقبت فرودگاه مهرآباد تهران نیز پشتیبانی شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین عنوان کرد: احداث شهر فرودگاهی در قم نیازمند اخذ مجوز از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی است که پیگیری‌هایی لازم برای تصویب نهایی از سوی وزرات راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت.

در ادامه جلسه شورای مسکن و حمل و نقل استان قم نیز در خصوص اجرای تصفیه خانه آب پردیسان، تکمیل ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مصلی قم، تسریع در احداث تقاطع غیر همسطح پردیسان، احداث چندین باب مسجد و مدرسه در منطقه پردیسان، تکمیل پروژه کمربندی ریلی استان، آماده سازی سایت ۴۸ هکتاری برای احداث مسکن مهر و چندین پروژه دیگر تصمیماتی از سوی وزیر راه و شهرسازی اتخاذ شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdnz0f.yt0xx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما