سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : 12044
نيكزاد در بازديد از فرودگاه بین‌المللی قم مطرح کرد:

تنها دو فرودگاه در کشور توجیه اقتصادی دارد

قم نيوز : قم نیوز: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کشور 64 فرودگاه فعالیت دارد گفت: تنها فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و مهرآباد بازدهی اقتصادی دارد.
تنها دو فرودگاه در کشور توجیه اقتصادی دارد
به گزارش قم نیوز، علی نیکزاد عصر دوشنبه در سفر یک روزه خود به قم به همراه استاندار قم و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان از فرودگاه بین‌المللی قم بازدید کرد و گفت: قم به عنوان قطب گردشگری مذهبی کشور نیاز مبرمی به فرودگاه بین‌المللی دارد.

وی با اشاره به اینکه باید کاری کنیم تا ماندگاری مسافر در قم بیشتر شود گفت: باید طوری برنامه‌ریزی شود تا ارزش سیاحتی و زيارتي و تاریخی قم جلوه و برجستگی بیشتری پیدا کند تا مسافران زمان بیشتری را در قم حضور داشته باشند.

وزیر دولت دهم با تأکید براینکه حمایت از ساخت و تکمیل فرودگاه قم یک امر ضروری است گفت: برنامه‌های مفصلی برای حمایت از نخستین فرودگاه بین‌المللی بخش خصوصی کشور داریم و در این زمینه باید همه متوليان تمام همت وکوشش خود را مصروف دارند.

نیکزاد با اعلام این مطلب که باید بخش‌های تجاری و اقامتی فرودگاه فعال شود گفت: ساخت فرودگاه زمانی توجیه اقتصادی دارد که مسافران از فضای تجاری و اقامتی آن استفاده کنند.

وی از در اختیار گذاشتن «AOC»، احداث برج مراقبت، راه اندازی ایستگاه راه آهن و... به فرودگاه بین‌المللی در صورت فراهم شدن خبر داد و گفت: رویکرد کنونی صندوق توسعه حمایت ازصنعت هوایی است ضمن اینکه هماهنگی شورای معماری و شهرسازی، شرکت فرودگاه‌های کشور، راه اندازی راه آهن در حیطه اختیارات وزات راه و شهرسازی است که در این زمینه‌ها از هیچ کمکی رویگردان نیستیم.

تمام عزم استان حمايت از ايجاد فرودگاه بین‌المللي قم است

در ادامه این نشست، پيريايي استاندار قم نیز از حمایت مسئولان استان از فرودگاه بین‌المللی قم خبر داد و گفت: به عنوان رئیس دستگاه‌های استان همیشه پیگیر مشکلات و رفع موانع فرودگاه بوده و خواهد بود.

کرم رضا پیریایی با بیان اینکه بحث وضعیت سهام‌ها به مشکلات اداری فرودگاه در حیطه اختیارات استان است گفت: تمام عزم استان حمايت از ايجاد فرودگاه بین‌المللي قم است.

در بخش دیگری از این نشست، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی راه اندازی فرودگاه بین‌المللی در قم را مهم ارزیابی کرد و گفت: راه اندازی فرودگاه در قم یک حرکت مؤثر در توسعه فرهنگی و اقتصادی استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمين آشتیانی با بیان اینکه استان قم خط واصل ۱۷ استان مهم کشور است گفت: جایگاه استان قم هم از لحاظ مذهبی و هم از لحاظ اقتصادی استراتژیک است اما چیزی که توجه به آن مهم است ارتقا و کیفی‌سازی خطوط مواصلاتی منتهی به قم است که باید با شرایط یک فرودگاه بین‌المللی سازگار باشد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaywn6.49nuy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما