چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 12072
مجید اخوان نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد

بررسی دقیق 900 آیتم مختلف در لایحه بودجه شهرداری قم

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: 900 سرفصل و آیتم در بودجه شهرداری قم بررسی شده است.
بررسی دقیق 900 آیتم مختلف در لایحه بودجه شهرداری قم
به گزارش قم نیوز، مجید اخوان سه‌شنبه شب در جلسه تصویب لایحه بودجه سال ۹۲ شهرداری قم که در شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرداری را ملزم کرده بودیم که تا پایان دی ماه لایحه بودجه را ارائه دهد، افزود: شورای شهر نیز مکلف بود که تا قبل از اسفند ماه به لایحه ارائه شده رسیدگی کرده و بودجه را تصویب کند.

وی اضافه کرد: در برخی سال‌ها این هماهنگی صورت نمی‌گرفت، ولی امسال آرامشی در تصویب تعرفه و بودجه داریم و این مسئله به دلیل همراهی و تعامل‌های موجود است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه هر سال شورای شهر منویات و سیاست‌های خود را در قالب سیاست‌های بودجه در آبان ماه به شهرداری ابلاغ می‌‌کند، بیان کرد: لایحه بودجه چراغ راه و ملاک برای حرکت شهرداری است.

وی بیان کرد: در تنظیم بودجه اقتصاد مقاومتی، برون سپاری، تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه تمام، ارتقای مدیریت سامانه حمل و نقل عمومی، تسریع در احیای بافت فرسوده، توسعه ارائه خدمات غیرحضوری الکترونیکی به مردم و شهروندان مورد توجه قرار گرفته است.

اخوان با اشاره به اینکه ۱۵ جلسه کمیسیون برنامه بودجه در راستای بررسی لایحه ارائه شده برگزار شد، بیان کرد: ۹۰۰ سرفصل و آیتم را در بودجه باید مورد بررسی قرار می‌دادیم که از این تعداد ۷۰۰ آیتم مربوط به فعالیت‌های عمرانی، ۱۰۰ آیتم مربوط به برنامه‌های اجرایی و ۱۰۰ آیتم مربوط به برنامه‌های جاری بود و در نهایت جمع‌بندی بودجه ۲۹ بهمن ماه به پایان رسید.

وی با تاکید بر اینکه بررسی شورا شکلی و سوری نبوده و یک بررسی دقیق و موشکافانه است، اضافه کرد: اصرار شورا بر این بود که لایحه بودجه واقع‌بینانه باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم یکی از مهم‌ترین رویکردهای بودجه سال آینده شهرداری را توسعه فضای سبز به میزان ۳ میلیون مترمربع دانست و گفت: این میزان توسعه فضای سبز با توجه به نیروی انسانی و امکانات پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات اقتصادی در ماه‌های اخیر محدودیت‌های زیادی به وجود آورده است اضافه کرد: سعی شده است که بودجه واقع‌بینانه دیده شود و متناسب با شرایط جامعه و سیاست‌های نظام انتظارات مردم را پاسخ گوید.

اخوان ضرورت حمایت مدیریت ارشد استان از فعالیت‌های شهرداری را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: انتظار داریم در سال ۹۲ همراهی لازم از سوی مدیریت ارشد استان صورت ‌گیرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb5gb8.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما