شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : 12157

تأکید امام جمعه قم بر حضور حوزویان در رسانه

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب قابل قبول نيست كه حوزویان در رسانه حضور نداشته باشند و بايد عرصه باز شود، چرا كه بعضي دستان ناپاك مي خواهند از طريق نفوذ به رسانه، به نظام اسلامی آسيب بزنند.
تأکید امام جمعه قم بر حضور حوزویان در رسانه
به گزارش قم نیوز، آيت الله سیدمحمد سعيدي توليت آستان مقدس در ديدار مدیر و مسوولان دانشكده صداي و سيماي استان قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، به تبيين اهميت رسانه و نقش آن در ترویج فرهنگ اسلامی پرداخت.

وي در ابتداي اين ديدار گفت:‌ اصل پيام‌ساني در جهان هستي و ارتباط خداوند با بندگانش به گونه‌اي خاص است، به طوري كه خداوند حاملان پيام را از ميان افراد خاص گزينش نموده و با رشد و اعطاي حكمت، آنها را به ميان مردم فرستاد.

آيت الله سعيدي اضافه كرد: ‌پيام‌رسانان بايد وي‍‍ژگي‌هاي خاصي داشته باشند تا بتوانند پيام را همان‌گونه كه هست، به مردم برسانند كه اين اصل بايد در فضاي رسانه‌اي امروز رعايت شود و از ورود افراد غريبه به معناي اعم، جلوگيري شود و ميدان دست خودي‌ها باشد.

توليت آستان مقدس قم با اشاره به دعای حضرت موسی(ع) در پیشگاه خداوند، زمانی که برای رساندن پیام الهی به سوی فرعون مأمور شده بود، اشاره کرد و اظهار داشت:‌ شرح صدر در پيام رساني، قابل فهم بودن پيام، ‌تقويت نيروي انساني جهت پيام رساني و ‌سخن نرم از ويژگي هاي يك پيام و پيام رسان در فضاي رسانه اي است كه برگرفته از آيات قرآن كريم است.

وي اظهار داشت: ‌دستگاه پيام‌رساني و فضاي رسانه‌اي امروز اين شرايط را بايد داشته باشد تا بتواند مخاطب خود را جذب كرده و تاثير‌گذار باشد.

امام جمعه قم با اشاره اسلامي بودن انقلاب گفت: انقلاب مردم ايران، اسلامي است و بايد اسلاميت از ظاهر و باطن رسانه نيز بروز پيدا نمايد و جذب افراد در فضاي رسانه بايد بر مبناي فرهنگ اسلامي باشد.

آيت‌الله سعيدي با ضروری دانستن ورود طلاب به عرصه رسانه و هنرتصريح كرد: بعد از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب قابل قبول نيست كه حوزویان در رسانه حضور نداشته باشند و بايد عرصه باز شود، چرا كه بعضي دستان ناپاك مي خواهند از طريق نفوذ به رسانه، به نظام اسلامی آسيب بزنند.

توليت آستان مقدس در ادامه با اشاره به مقوله فرهنگ و عدم اختصاص بودجه مناسب به اين امر يادآور شد: با توجه به اهمیت ‌فعالیت‌های فرهنگی، باید به بودجه‌هاي فرهنگي اهميت داده شود و دولت بايد بودجه هاي فرهنگي را افزايش دهد.

وي اضافه كرد: ‌تمام هستي و هويت ما در فرهنگ ماست و بايد بودجه ها و هزينه هاي مناسب به اين امر اختصاص داده شود.

توليت آستان مقدس در پايان خاطر نشان كرد:‌كار دانشكده صداو سيماي استان قم در راستاي تربيت نيروهاي متخصص و متعهد يك كار حساب شده و آبرومندانه است که بايد تقويت شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfeydy.w6d0tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما