يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 12185
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

پلیس یاران وقف به منظور جلوگیری از موقوفه‌خواری ایجاد شود

قم نيوز : قم نیوز: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید پلیس‌یاران وقف به منظور جلوگیری از موقوفه‌خواری ایجاد شود.
پلیس یاران وقف به منظور جلوگیری از موقوفه‌خواری ایجاد شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جلال رضوی مهر با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: این سازمان تلاش می‌کند با اجرای طرح دعاوی در مراکز قضایی به طور جدی موقوفه‌هایی که در سالیان گذشته و حتی پیش از انقلاب مورد تعرض اشخاص حقیقی یا حقوقی قرار گرفته باشند به طور مجدد بازگرداند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ موضوع موقوفه‌ای در کشور وجود دارد گفت: این موقوفات با نظارت نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف بر اساس منویات واقفان مصرف می‌شود و اقدام لازم درباره آنها صورت می‌گیرد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: با پشتیبانی قوانین حقوقی و از طرفی تبلیغی که توسط روحانیت و مبلغان صورت گرفته موقوفات کشور رو به افزایش بوده و به فضل الهی توسعه پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز در سراسر کشور اسلامی و حتی آن سوی مرزها افراد خیر و دور اندیش به دنبال این هستند تا اموالی از خود را در راه خیرات به سامانه وقف بیفزایند.

رضوی مهر پیشنهاد کرد تا پلیس‌یاران وقف ایجاد شود تا از بسیاری از موقوفه‌خواری‌هایی که صاحبان آنها در جایگاه شخصیت حقوقی و حقیقی قرار گرفته‌اند جلوگیری شود.

وی عنوان داشت: در هیچ دورانی اوقاف مانند امروز در شکوفایی و رشد نبوده به طوری که تدبیر مسئولان در ساماندهی آمار و اطلاعات و ایجاد سامانه متمرکز از اخبار اوقاف در روند رو به رشد این مسئله افزوده است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: برگزاری همایش سنت ترویج وقف، پخش مستندات، فیلم و نظارت مردمی از جمله عواملی است که سبب شده امروز بسیاری از دغدغه‌ها و چالش‌ها کاهش پیدا کند و شاهد خدمات اوقاف در شأن نظام اسلامی باشیم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgnq9q.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما