چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 12280
سرپرست اداره اوقاف شهرستان قم خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در قم از 28 اسفند

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه سال جاری در سطح بقاع متبرکه استان قم به مرحله اجرا در می‌آید.
اجرای طرح آرامش بهاری در قم از 28 اسفند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان در نشست تخصصی هیئت امنا، ائمه جماعات، مسئولان فرهنگی و خادمان امام‌زادگان استان قم که در بقعه متبرکه امام‌زاده جعفر شهید قم برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به سه رکن اساسی ائمه جماعات، مسئولان فرهنگی و خادمان بقاع متبرکه اظهار کرد: مردم باید در کنار قبور مطهر امام‌زادگان به آرامش دست یابند و به تعبیر مقام معظم رهبری این اماکن باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

وی افزود: رعایت تمام شئونات بقاع متبرکه امری ضروری است و در این زمینه باید همه ظرفیت‌ها را به کار گرفت.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم طرح آرامش بهاری را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: استان قم به دلیل اینکه شاهراه ۱۷ استان دیگر محسوب می‌شود در طول ایام نوروز پذیرای ده‌ها میلیون مسافر خواهد بود به همین دلیل در طرح آرامش بهاری برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شده تا فضایی مناسب به منظور پذیرایی مطلوب از آنها صورت گیرد.

وی اسکان، برگزاری نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی را از جمله اموری دانست که در طرح آرامش بهاری در نظر گرفته شده‌اند و گفت: این طرح از ۲۸ اسفندماه سال جاری در سطح استان قم به مرحله اجرا در خواهد آمد.

فاطمیان ادامه داد: معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم می‌تواند با پشتیبانی از مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه در زمینه طرح آرامش بهاری زمینه اجرای هر چه بهتر آن را فراهم آورد؛ در این میان نیروی انتظامی، هلال احمر و سایر نهادها هم با همکاری همه‌جانبه، تعطیلاتی مفید و آرامش‌بخش را برای مسافران رقم خواهند زد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه امام‌زادگان فرزندان رسول‌الله(ص) هستند عنوان داشت: قم از این نظر دارای ظرفیتی عظیم است و صدها بقعه متبرکه در قم وجود دارند که می‌توانند در طرح آرامش بهاری نقش موثری داشته باشند.

وی با تاکید بر خارج ساختن برخی بقاع متبرکه از غربت و گمنامی گفت: مقام معظم رهبری و مراجع تقلید همواره بر احیای این اماکن و تبدیل آنها به مراکز فرهنگی تاکید دارند و طرح آرامش بهاری در راستای تحقق منویات این بزرگواران به مرحله اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccxiqs.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما